Oroligheter i Bangkok

och roligheter på Kho Lanta.
Bild från Aftonbladet.
Den här bilden är från i morse i Bangkok, men man kan tro att det är
en omslagsbild till en ny dvd med Bruce Willis, där han ska rädda
världen från undergång.........igen !
Vi märker ingenting på Lanta av de som händer i Bangkok,
utan här lunkar livet på som vanligt :)

Lata dagar på stranden.

Sköna kvällar på stranden.
I måndags så var vi till Malaysia och förlängde våra visum.
Vi hade bokat en minibuss tillsammans med Svante och Camilla,
som också skulle förnya sina visum.
Vi sa särskillt till om att vi ville ha en bil med DVD, eftersom resan tar a 12 timmar.
Klockan 7 kom bilen och vi hoppade in, på med en DVD till barnen.....funkar inte !!
Så försöker vi få chauffören att förstå att den inte funkar, men han bara nickar och ler, och kör vidare.
Tll slut får vi honom att förstå att vi vill att han kör till resebyrån där vi bokat bilen, för vi vill byta bil!
Efter flera telefonsamtal så ska vi äntligen få en ny bil med en fungerande DVD.
En ny bil kommer.........med passagerare i redan !
Dom får kliva ur och ta vår bil, och vi tar deras (nu börjar det bli pinsamt)
Dom far i väg, och nu har vi en buss som har en fungerande DVD,
MEN INGA BILBÄLTEN !!!
NU VILL VI BYTA BIL IGEN......
Klockan 9 kommer vi iväg i en sämre bil än den vi haft från början.
Men den här har en fungerande DVD och bilbälten.
Sen börjar Moas åksjuka................hon spyr väl ca 10 ggr innan vi är hemma igen:(
Ingen lyckad resa med andra ord.
Men trevligt sällskap :)

I dag har Vickis och jag haft en heldag på Dreamy Spa :)
Vickis gjorde nagelförlängning i acryl och fransk manikyr.
Jag tog först en timmes massage, och sen manikyr och pedikyr.
Och i morgon så ska vi till frissan och klippa oss.
Nu är det bara tre dagar tills vi far från Koh Lanta, och jag vet att det låter
konstigt, men jag längtar redan tillbaka fast vi inte ens åkt än...........
Men jag längtar väldigt, väldigt mycket efter min familj hemma i sverige, och speciellt
mycket efter en liten söt persika:)
Min Persika
I morgon så ska vi och två andra familjer till Papas och äta barracuda med vitvinsås.
Kanske läge att fira min födelsedag som egentligen är på fredag, för fredagen kommer 
bara ägnas åt packning hela dan.
Och på lördag morgon far vi..............




Kommentarer
Postat av: Kattis och Henrik Smålänning

Har tittat lite på hus på nya hemsidan, vi funderar på om vi ska försöka göra en längre visit i Thailand och hyra hus i 4-5 veckor till vintern, i januari eller februari. Så om du Annica får in något bra hus med bra läge och pool så kan du väl tipsa oss om det. Vi hyr gärna av dig så vi vet vad vi får :-). Hoppas ni får en skön sommar i Sverige. Hör gärna av er om ni är i Hälsingekrokarna. MVH Kattis & Henrik

2010-05-20 @ 08:50:51
Postat av: Björn Hembo

Hej Annica! Hoppas du/ni har det bra.

Försökte att skapa en blogg, men efter snart 3 månader finns det inte på nätet så nu ska jag kanske hitta något annat än blogg.se



Hur lång tid tog det för dej??



Har inte din mailadress, så jag skrev här.. Kramar

2010-07-04 @ 17:36:07
Postat av: Malin

Tycker mycket om det du skrev! Roligt att se en del fina grejer och inte endast det vanliga grejerna som man kan läsa om varje dag. ;)

2010-09-23 @ 13:04:23
URL: http://royalorchidholidays.se
Postat av: Sarah Nylund

Tycker mycket om det du skrev! Underhållande att se lite schyssta grejer och inte endast det vanliga grejerna som man kan läsa om varje dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0