Robinson övningar

Dagen innan nårsafton så hade Poseidon Villas
en årsfest som vi var medbjudna till.
Startskottet gick på stranden halv 3, där vi alla skulle samlas.
Vi var nog runt 100 pers. som skulle leka tillsammans.
Vi delades upp i flera olika lag, och varje lag fick välja en färg
i form av pannband.
Alla lag skulle även ha med sig en kamera, för att dokumentera sina uppdrag.
De skulle sedan samlas in, och fotona bedömas !
Marcus, som var en av lekledarna, hade införskaffat både microfon och högtalare
som installerats på stranden.
Han började med att förklara att vi skulle få våra "uppdrag"
genom att springa/simma ut till en longtailbåt som låg en bit ut i havet.

I den satt Micke, som var den andre lekledaren, och delade ut "flaskpost".
Och eftersom vi alla sett Robinson på TV, så förstod vi att det gällde att vara snabb,
varför ONÖDIGT många rusade ut i havet för att hämta "uppdraget".
Tyvärr var båten lite "felparkerad" och många gjorde illa sig på vassa stenar och koraller.
Men, men....Första uppdraget var att vi skulle bilda en cirkel.

Det gjordes på olika sät av lagen.
I uppdrag 2 så skulle vi gå skottkärra, vilket också gjordes på olika sätt.
Vi är det gula laget.

Jag fick en lätt "skottkärra" med Moa, medans Jannes var lite tyngre
eftersom hans "skottkärra" Lena är gravid :)
Tredje uppdraget bestod av att dansa limbo.
Även detta gjordes med olika "limbo ribbor" och med olika stil :)

Janne och jag i mitten :)

Gula laget (MITT LAG) lägger ribban lååågt  :)
Sen i det fjärde uppdraget så skulle 2 st ur varje lag rida på en elefant !
I vårt lag blev det Janne och Zeb som skulle leta upp en elefant.

Under tiden så riggade vi andra för det femte uppdraget som var
BALLONGDANSEN.

Ett par motståndarlag

Vårt lag :)
I det näst sista uppdraget så skulle vi hitta 2 thaitjejer och två thaikillar
som vi skulle dansa med. Thaiarna som jobbar i restaurangerna utmed stranden
har väl aldrig dansat så mycket som idag :)
Själv så raggade jag upp en fiskare med spö och allt......

Sen kom det sista och i mitt tycke det roligaste uppdraget.
Alla killar skulle klä ut sig till Ladyboys !!

Att Janne var så "läcker" i klänning hade jag ingen aning om.......

Den här thaikillen glömmer nog inte heller den här dagen.
Thailändska tjejer har vanligtvis BH-storlek 70A, och här är han inklämd
mellan ett par i stl. 95 DD+++
Nu var det dags för rast och vila, och Micke grillade korv åt alla,
och till det hemgjord räksallad. Och till det fanns två islådor med div kalla drycker.

Och att korv ÄR gott det visste jag.................MUMSIGT !!
Moa svalkade sig med att göra sig ett ishalsband från islådorna med öl.

Isprinsessan min :)
Janne och jag hann även med en pusspaus efter den goda maten.

Sen var det dags att åka hem och svida om inför kvällens buffémiddag.
Kvällens dresscod var vita kläder.

Vem vann Robinsontävlingen då??
Tyvärr inte mitt lag, däremot så vann min chefs lag.
Troligtvis för att han är så OTROLIGT läcker som en Ladyboy.

Tommy i röd/blå klänning och skor som kan gör vilken tjej som hellst
grön av avundsjuka :)
Grattis Tommy till vinsten.
Och tack Marcus och Micke för en superrolig dag och kväll.


Kommentarer
Postat av: Ann

Hur kul som helst! :)

Kram/ann

2010-01-12 @ 12:16:21
Postat av: luckas

jo ni har ju hur kul som helst.men har har det varit skitkallt,blir ju avis,haha.kram på er alla.

2010-01-12 @ 12:48:30
Postat av: Hanna

Hej Annika!



Hittade din blogg igår och läste sen starten - så det tog ett tag...

Vi är en familj som älskar Thailand och har rest dit flera gånger och funderar på att göra en lite längre trip.



Blir så nyfiken på att veta mer när jag läser. Vore kul om jag kunde få lite svar: Tex från starten verkar det som ett år var planerat. Men trivdes ni så bra så ni stannar ett år till? eller mer? Hade ni så bra budget att ni inte jobbade första året? Du jobbar väl detta år förstod jag? Vad ligger matkostnad på för ca en månad? Hur kom detta upp, hur ni bestämde er för detta äventyr?

Har många fler frågor men, vi börjar så...



Det är iskallt i Sverige nu!! Barnen ser ut som michelingubbar med alla kläder som behövs när de går iväg till skolan.

Vi har besökt skolan på Ko Lanta en gång och då kom mammorna på em och hämtade sina barni bikini och flip flop på en moppe med en liten sidosoffa - det är ju så livet ska vara....

Thailand har allt tycker vi: underbar värme och sol, vackra stränder med så skön temp i havet. Gudomlig mat, Goa och framförallt så barnkär befolkning. Och inställningen att ta det lugnt allt ordnar sig.... känns som motsatsen till Sverige just nu.



Du får ha det så bra i en ännu solig dag. (just nu har vi -18 grader...)

2010-01-13 @ 07:50:22
Postat av: Hanna

verkade inte komma in, provar igen...

2010-01-13 @ 07:51:34
Postat av: Kristina

Hej Annica,

Va mysigt du verkar ha det med din familj! :) Jag fick din bloggadress av min syster Marleene, ni har varandra som vänner på Stayfriends. Spännande läsning!

Ta väl hand om dig/er!

Kristina (Stina Otmalm) Minst i skaran, gick med Ola!

2010-01-14 @ 14:56:19
Postat av: Karin Petersson

Gillar om det du skrev! Trevligt att se lite prima saker och inte bara det vanliga sakerna som man kan se om varenda dag. ;)

2010-09-24 @ 11:05:26
URL: http://royalorchidholidays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0