Thailändsk tid

Det är något konstigt med veckodagarna och klockan här nere.
Veckan har varken tisdag eller torsdag. Lördag finns inte heller.
Klockan saknar också många timmar.
Tiden 11.00, 13.00, 15,16,17 fattas också.
Liksom 19.00.
Så här ser veckan ut för oss här nere.
Måndag 9.00 skjutsar vi barnen till skolan.
Helt plötsligt är kl 12.00 och det är dags för lunch.
Efter lunchen så är klockan redan 14.00 och det är dags att hämta barnen.
Väl hemma igen så blir det något fel på klockan igen för nu är hon redan 18.00
och det är dags för middag.
Efter maten är det dags för Moa att borsta tänderna och hoppa i säng, för nu är klockan 20.00.
Nästa morgon så är det redan onsdag.
Vi stöter på lite kompsar och pratar om att äta tillsammans till helgen.
Vad är det för dag idag, frågar kompisen.
Jag tänker efter lite, Moa hade gympakläder på sig i morse......
alltså är det onsdag idag.
Nästa morgon är det redan fredag, och vi träffar kompisarna.
Innan jag går och lägger mig så sitter jag på sängkanten och tittar på väckarklockan.
Ska den vara på eller av.......
Barnen hade skoluppvisning idag så alltså är det fredag. Väckar klockan ska inte på.
Vaknar upp till en ny härlig söndag i Thailand.






Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. Precis så är det!

Nu är vi ju inne i ekorrhjulet och då känns det mer som att vardagarna är låånga och helgen är slut precis efter att man stigit upp på lördagsmorgonen.

Vi längtar tillbaka jättemycket!

Vi såg ditt mail och ska titta på det så snart vi har möjlighet. Såg bra ut vid en första blick i alla fall.

Vi hörs och ha det toppen!

Åsa

2010-04-12 @ 09:51:08
URL: http://pingvinfamiljen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0