Songkran 2010

I går så firade vi ju nyår här i Thailand.
Det är som en stor vattenfesival, där alla går ut på
gatorna och har vattenkrig med alla.
Och det var lika kul i år:)

Vi började klockan 11 på förmiddagen och höll på till halv 6 på kvällen.
Tyvärr så hade vi glömt hur brända vi blev förra året, och blev lika brända i år:)
Men det var det värt, för fy fabian vad kul vi hade !!
Efter en dusch hemma, en kopp the och rostade mackor så sov alla som däckade vid halv 7.
Alla, utom jag då.
Det tar på krafterna att ha vattenkrig i 7-8 timmar i 40 graders värme.
Men dagen slutade inte lika glatt som den börjat.
Sent i går kväll så fick vi ett telefonsamtal från Sverige, som berättade att en nära vän till oss
hade hittats död i sin lägenhet på morgonen.
Han hade fått en hjärtattack.
Jag tänker på dig Robban med denna strof ur din och Jannes favoritsång:
......Havets eviga vågar
Och en öken av sand
Har jag trotsat på min väg
Mot okänt land
Vind från väst och storm från nord
Kan ej röja mina spår
På min vandring mot ett fjärran sammarkand
.
Ingen vet varför jag reser
Eller var min färd går fram
Under flykten från ett minne
Och en lek
Vad mitt mål än måtte bli
Vill jag alltid vara fri
Jag kan leva utav allt och ingenting





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0