24 dagar kvar.........

sen bär det av till gamla svedala.
Många har ju redan farit hem för den här gången.
Och det är lika tråkigt varje gång.
Men det finns något bra med det också.
Dom flesta som är longstay här nere har också
en massa svensk mat :)
Den får vi ibland "ärva"
Vi hade precis slut på det vi hade med oss av svensk mat.
Popcorn var slut och vi har 4 st små nubbar kvar, men ingen sill
och ingen kaviar.
Men nu blev det fest igen.
När Monica och Leffe for så fick vi både sill, kaviar och popcorn.
Mögelost och bakpulver var andra gobitar vi fick.
På tal om mat så har Vickis chockat mig två dagar i rad.
I går så gjorde vi hemgjord potatismos och fläskfilé.
Till det så stekte vi lök.
Och Vickis som inte ens äter köttbullar eller köttfärs om det är lök i,
hon tog massor med stekt lök. Mmmm vad gott, tyckte hon.
Idag tillmiddagen så värmde jag en djuptallrik med frysta grönsaker,
ärter, morötter och majs, till Janne,
och Vickis säger: Åh, vad gott det ser ut, kan jag ta det här!
Jag tror hon håller på att bli vuxen, min lilla grönsakshatare.

Nu har ju lågsäsongen börjat på allvar med tillhörande åskväder.
Och det är riktiga serietidningsblixtar på himlen.
I måndags så skulle vi ha en myskväll med film, ett glas rött och alla
goda ostar vi fått. Men vi fick stänga av filmen, eftersom vi alla 4 stod
på altanen och tittade på alla blixtarna i stället.

Otroligt vackert och mäktigt när man ser sådana serietidningsblixtar hela tiden.
Och på 30 minuter var det över, och vi såg klart filmen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0