Rolig lördag

I dag har det varit en lugn och stillsam lördag.
Madde och Isabell for hem igår och Vickis följde med till Sundsvall.
Janne kom upp och väckte mig ca 9.45 i morse så jag skulle hinna vakna till
och dricka kaffe innan melodikrysset som börjar kl.10.00.
Idag var också det första melodikryss jag löst utan att jag kunnat
ringa mamma och frågat om hjälp, och i vetskap om att
telefonen INTE kommer att ringa kl. 11.05 med mamma i
andra änden som frågat om någon modern artist.
Jag kommer nog så länge jag lever att tänka på mamma varje lördag
kl.10.00 då melodikrysset går.
Sen for Moa till en kompis och jag har lagt ut en rackarns massa auktioner på Tradera.
Sent i eftermiddag när Janne hämtat Moa så gjorde dom middag och sen satte vi oss för
att se en dvd.
Det var en romantisk film där dom började kramas och kyssas, och Janne säger:
-Nu ska dom tillverka barn tror jag........
Moa: -BLÄÄÄÄ !!!!!...SÅ DÄR GJORDE VÄL INTE NI DÅ NI GJORDE MIG ??!!
Nä, men hua heller svarar jag :) :)
Sen var hon tyst en stund innan hon frågar:
-Stog ni upp eller låg ni ner då ni gjorde mig ?
Precis just då så ringde telefonen, så vi behövde inte svara på den frågan :)
Moa har haft mycket funderingar om hur hon blev till.
För länge sedan så frågade hon:
- Vad är jag byggd av ??
Kärlek, svarade jag.
-Jaha, sa hon.
Sen var hon tyst länge innan hon sa:
-Var det röda eller rosa hjärtan ni byggde mig av??
Något år efter det så hade Madde med sig en kompis hem, och Moa säger till henne:
-Jag är byggd av kärlek ! - Vad är du byggd av????
Hon är så tänkande och rolig min lilla underbara dotter.
Hon är källan till många goa skratt den tjejen.
För övrigt så eldar vi som galningar här hemma, men jag
fryser ändå.
Nu är det bara 14 dagar kvar i kylan.............
     
Lite sköna bilder från Oktober i fjol..........

Kommentarer
Postat av: Fam Larsson Bromölla

Tjabba! Hur e läget, förstår att tiden i kalla svedala lider mot sitt slut, era gottegrisar....

Visserligen kommer vi och hälsar på några veckor nästa år men ibland är det inte tillräckligt :(

Har slarvat bort alla era mail adresser etc så vi har googlat oss fördärvade men det lönade sig till slut, Linnea e så sugen på Vickys blogg men har glömt den oxå. Hon hälsar jätte jätte mycket, ja det gör vi alla tre, så får vi ses nästa år och dela på lite singha kramar Bromölla

2009-10-11 @ 19:14:50
Postat av: vickis

heej på er här är min blogg



www.me-i.bloggplatsen.se



MVH vickis

2009-10-12 @ 15:14:57
Postat av: JM

Hej! Nu har jag hittat den här bloggen och när jag läser att ni snart ska flytta tillbaka till Thailand igen så HOPPAS jag att du fortsätter skriva om er resa där!



Jag har läst igenom hela din blogg och jag är alldeles thai-tokig.



Fortsätt!



Ha det underbart! =)

2009-10-14 @ 10:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0