Vilken dag........

det varit idag.
Jag skulle ju fått min kompletteringsuppgift i Fastighetsrätten i går.
Men hon, min kära lärare, "glömde bort det" så jag fick den kl. 18.00 nu i kväll.
I morse så skulle Janne tvätta mattorna inför flytten, och drog på sig ett ryggskott eller
någon slags sträckning i ryggen.
Vi får nog ta en massage i morgon. Jag hoppas det hjälper att mjuka upp hans onda rygg.
Och då jag inte fått uppgiften som jag skulle göra idag, så började jag packa inför flytten.
Jag packade det messta själv, medan Janne satt och led.
Nu är det bara kök och badsgrejor och femtioelva resväkor med kläder kvar.
Men det kan vi köra själva på mopparna i helgen.
Sen for jag och letade efter Bambi som jag tänkt skulle hjälpa till med transporten av möblerna.
Men hon hade farit iväg någonstans och gick inte att nå.
Hämtade tjejerna vid tvåtiden, och sen for vi till det tyska bageriet och beställde brownies
som Moa ska ha med sig på skolan i morgon bitti.
Hon ville ha en liten avslutningsfest för sina klasskompisar och fröken.
Sen tänkte vi åka till Garden Hill och äta födelsedagstårta, men på hemvägen så stannar vi till
hos Sue på Coutry Lao för att höra om hon hört av Bambi.
Det hade hon inte, men hon hade fixat två thaikillar med bil som kunde hjälpa oss.
OK, inget fika utan hem och peka vad som skulle flyttas.
Pratade med ägaren till huset som vi hyrt om att flytta ut hans grejor till ett annat hus han äger.
Det var OK.
Snurrigt blev det då Garden Hills personal bar ut hans grejor och vi bar in våra :)
Två svängar med full bil, och halv sex var det klart.
Hem igen och kolla mailen, och NU hade uppgiften kommit.
Och den skulle in i kväll.
Och nu är den inskickad och klar !
Pust!!  Men jag tror det gick bra.  (Optimist jag)
Nu har jag fått ett glas vin av mig själv, och känner vad trött jag är.
Men i morgon så är det inget som "måste" göras, eftersom allt blev avklarat idag :)
Nu är dags för sängen och ett bokband.






Kommentarer
Postat av: magnusben store sånen

tusen gratiss pussar får du av åss alla familja persson igen.. hoppas att du har hafte en undr bar födellsedag hura hura hurrrra.... gratis nu får ni sakna hemm till svea så sliper man saknaer så myckett kram......

2009-05-22 @ 15:56:35
Postat av: magnus ben store sånen

tjenis mi ijen.. hur har nitenkter när ni kommer hem till sveaåker ni direkt till bölle eller jö ni nån anhallter på vägen . är de nån fller en syran som kommer nästa helg. jag tenkte om vi skulle komma upp nån hellg nesta eller nån helg efter de så de fins nå lig platser kvar....kram du fresten ta me mc den kan jag pållera tills ni ska åka i jen puss kram från elfamilja persson/lillbåsk

2009-05-23 @ 07:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0