Sunway Lagoon....

i Malaysia var ett jätteroligt ställe att besöka.
Och hotellet var jättestort och vackert.
 
   
Nedanför hotellet så låg äventyrsparken, där man kunde välja
bland 5 olika teman.
 
Vattenpark, Tivolipark, Äventyrspark, Djurpark och Skräckpark.
Vi valde att besöka dom fyra första.
Vattenparken och Tivoliparken avverkade vi på torsdagen.
   
Och tjooo hej vad roligt det var :)
Alla barnen ( jag, Moa Vickis och Niklas) åkte som galningar i alla
möjliga banor. Jag blev dock tillsagd att jag inte fick åka i den vattenrutchbanan
som låg i barnlandet. ....

Vakten blåste i en visselpipa och viftade till mig att jag fick gå därifrån.
Han var nog rasist, jag trodde att ALLA barn fick åka där :)
Jag hann dock med ett åk där ialla fall :)
Sunway Lagoon har också världens största vågmaskin, med vågor upp
till 8 meter som man kan surfa på.
Den var tyvärr bara igång på helger :(
VuxenJanne som inte åker rutchbana stod bredvid och såg allmänt kramig ut,
vilket en mysko figur drog fördel av och gosade lite på honom :)
 
Inne i parken så var det också många "spöken".................
 
Det kan ju inte vara roligt att vara kvinnlig muslim när det är 45 grader varmt........
Kanske inte så kul vid svalare väder heller.........
Deras män gick däremot omkring i bara badbyxor och badade och hade kul !!!
Efter ett par timmar så var det glasspaus
   
Och glass ska ju som bekant ätas med HELA ansiktet :)
Sen gick vi till tivoliet och förlustade oss med allehanda karuseller.
Inte vuxenJanne för han åker inte karuseller heller !
Vi andra åkte och skrek oss hesa i allt som fanns att åka och skrika i :)
Moa blev så ledsen när hon inte fick åka den stora bergochdalbanan för
hon var för kort, så tårarna bara sprutade
Hon fick åka flygplan istället.
 
Den här var ju inte kul, det ser ni väl själva, sa hon efteråt :)
Men vi med rätta längden fick åka bergochdalbana......
 ooooiiiiiiiii
Mina ben skakade som asplöv när jag klivit av, och min röst lät som
om jag druckit whiskey i två veckor :)
Men kul var det !
På fredagen så delade vi upp oss.
Janne och Niklas gick till äventyrsparken för att köra fyrhjuling
och skjuta paintball och annat manligt nöje :)
Janne lyckades med konststycket att köra sönder vänster framhjul på
sin fyrhjuling...........
Oj då ! som han ofta säger :)
Vi tjejer tog det lungnare genom att besöka djurparken.
Där fanns allt från stora tigrar och jättekrokodiler till små söta kaninungar
och mindre söta skorpioner.
      
     
   
Jag gillar ju som bekant inte hästar, men den här var riktigt rolig att titta på :)
 ......om man har andra intressen än hästar :)
Och trots alla hamburgre på McDonalds så är vi nog inte dom värsta storätarna.

Den som innehar rekordet i flest antal konsumerade Big Macs är amerikanen Don Gorske, som ätit över 20 000 hamburgare. Inte på samma dag, men ändå.........
En BigMac kostar ca 10 kr i Malaysia, och toppar listan med dom billigaste BigMac i världen.
Norge toppar listan bland dom dyraste BigMac i världen, tätt följt av Sverige som kommer på andra plats !


Kommentarer
Postat av: Ingela

Det där såg inte nå läckert ut va! Häftigt

Tack för tipset också, ska kika in på tradera och leta reda på billiga biljetter. D.S hälsa alla! Kraam kram

2009-05-04 @ 15:58:18
URL: http://ingelasdagbok.blogg.se/
Postat av: messan

Vilka fina bilder! Som det ser ut nu ska vi åka till Thailand i jul och nu längatar jag ännu mera.

Tack för bilderna!

2009-05-06 @ 18:31:14
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0