Skolavslutning

I fredags så hade barnen sin skolavslutning.
Den här fredagen så var det Vickis klass som ordnat veckans avslutning.

Men egentligen så var det nog vi föräldrar som stod för underhållningen.
Klassen hade bestämt att vi skulle leka "så ska det låta".
Vi delades upp i två lag, mammor (tjejer) i ett lag, och pappor (killar) i det andra.
Jag har ända sedan barnen började skolan här, varit sååå imponerad av alla
barnens mod att fredag efter fredag bjuda på sig själva och både sjunga, dansa, spexa eller
läsa högt inför en ofta väldigt stor publik, bestående av föräldrar, syskon och andra
skolkamrater.
Så jag blev ju inte så jätteförvånad när vi föräldrar gjorde det samma.
Barnen visade bilder och vi skulle välja två och sedan sjunga.
En pappa sjöng "smoke on the water" och en annan pappa sjöng -
Jag vill bada i champagne min vän,  på resan genom gryningen. Jag vill leva la dolce vita,
Ja jag vill leva la dolce vita, ge mig glitter o glamour
....
Vi på tjejsidan var ju inte sämre utan sjöng också.
Moa pekade på ett par skor och en jacka, sen sjöng hon (och vi andra)
-Han tog av sig sin kavaj, sparka av sig båda skorna.............
Jag valde ut en fisk och en katt, sen sjöng vi
- Tänk jag drömde inatt, att jag hade en katt, och han åt bara sill o potäter..........
Det blev oavgjort mellan lagen.
Sen var det dags för barnen att få sin avslutningsmedalj.
Moa har längtat sen augusti på den medaljen :)
  Tripp, trapp, trull väntar på medalj.
   
Och det var välförtjänta medaljer.
Dom har lärt sig så otrolgt mycket på det här året.
Och anpassat sig så bra till en ny kultur och nya vänner.
Dom har även lärt sig en del av thaispråket och en väldig massa engelska.
Idag var Pass med på avslutningen (en thai/indian som hjälper till på skolan)
och vi sjöng den Thailändska Nationalsången med flagghissning för
sista gången den här säsongen.
   
Thailändska nationalsången  (med svenskt uttal)
Pra thet thi ruam löed nu chad chuá thai
Pen pra cha rat, pha thai kho´ng thai thuk suåan
Yoo dam rong khon wai dai thang muan
Duay thai luan mai, rak sa mak khi
Thai ni rak sa ngop, thä thu´ng rop mai khlat
Ek ka rat jaa mai hai khrai khom khi
Sa la luöd thuk´n yad pen chat p´hli
Tha loeng prat het chat thai tha wi mi chai chaiyå.


Kommentarer
Postat av: madde

guuud va stor moa och vickis ha blivit.. ojoj...

2009-05-25 @ 06:06:07
URL: http://maddelusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0