Party party

I torsdags så var vi på Castaway och åt
en jättegod middag.
Alla åt mexikanskt utom Mojsen som åt pannkaka.
     
 
Pannkakor i thailand ser ut och smakar som sockerkaka!
På fredag morgon då kraschar min dator igen. SUCK !!
Jag ringer till  Mats (datakillen) som ska kolla på den... IGEN.
På kvällen så känner jag mig "surrsugen" och ropar ner Micke och
hans dotter Malin som bor i huset intill. Han har med sig två liter vin :)
Sen sitter vi och surrar till framåt 2 på natten.
Så  på lördag morgon var jag ....."lite krasslig"   :)
Janne tog motorcykeln och for in till Saladan och köpte rökt skinka
som vi skulle ha till frukost.
Sen kokade han the och bredde mackor med skinka på till mig.
Min prins !
Efter frukosten så skjutsade Janne Moa till en kompis.
Sen så for vi och kollade på ett av Mickes hus som vi ska hyra
inför nästa säsong, och där vi kan förvara alla grejer vi
samlat på oss här nere. Skönt att det är klart !
På eftermiddagen så for Janne och jag till Dreamy Spa.
Janne tog en timmes fotmassage, och jag tog en timmes
helkropps oljemassage och en timmes manikyr och pedikyr.
Njuuuutning !
På kvällen var vi bjudna till Sören och Christina på Poolparty.
Det var en jättekul fest med en salig blandning av gäster.
 
Många thailändare, och bland dom även en katoj (transvestit)
Så feminin som han var kommer jag aldrig att kunna bli :)
Och som vanligt så finns det en oskriven lag som säger att
ALLA ska bada. MED KLÄDERNA PÅ !!
Dom flesta ofrivilligt :)
Och som den "fjolla" jag är så hade jag dagen till ära sminkat mig.
Inte så fiffigt kan jag ju tycka så här i efterhand:)
När det blev min tur att slängas i poolen så sa jag naturligtvis att
jag inte ville.
-Ge oss en anledning till att vi inte ska kasta i dig, sa dom.
-hm, hm, hm  JAG HAR SMINKAT MIG !!! Skriker jag.
PLASK. Sen låg även jag i poolen, med smink och allt !
Ingen bra anledning tydligen :)
Kvällen varvades med dans och klädsim :)
20 vuxna som badar (blir islängd) med kläderna på är faktiskt kul.
Så i morse var jag också ......."lite krasslig"
Konstigt..........jag fick ju i mig massor med frukt från bålen.
Och frukt är ju nyttigt. Men jag kanske inte tålde den frukten.
Jag var väldigt torr i munnen i morse och hade en lätt dunkande huvudvärk !
Annars så var bålen (och ölen) jäääätte god.
Idag blev det frukost/lunch på Moonwalk (strandrestaurangen)
Sen for jag till Saladan och shoppade lite.
Som av en händelse fick även ett par skor följa med mig hem :)
I dag blev det faktiskt ett par nya tennisskor.
Till middag så blev det plankstek på Bajen.
Supergott!

Kommentarer
Postat av: Lena

Det låter härligt att bo i Thailand! Själv så har jag aldrig varit där.

Hoppas du hämtat dig från all frukt ;-)

Kram

2009-05-10 @ 18:34:50
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: madde

ååh va roligt de låter som du haft :)

åh va jag saknar er nu.... vi har aldrig i mitt liv varit ifrån varandra såhär länge! nu vill jag bara att ni ska komma hem... vi ses snart iaf..

2009-05-10 @ 19:00:21
URL: http://maddelusken.blogg.se/
Postat av: Lill strumpa

Tusen tack för hälsningen!!! :)

Det blev både tårta och langång, inte bra alls för figuren, hehe men man fyller ju bara en dag om året.



Men du har fest hela veckan lång du och är lika snygg som vanligt;)



(((Pussar o Kramar )))

2009-05-11 @ 18:52:08
URL: http://ingelasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0