Nu börjar det snurra......

på ordentligt där uppe i hjärnkontoret.
 
Jag börjar bete mig lika förvirrat som jag gjorde hemma innan vi for.
Jag minns hur jag en dag stod utanför ytterdörren till vårt låsta hus och
och tröck, och tröck ............................på bilnyckeln !!!
Jag blev skitstressad och var irriterad för att dörren inte "klickade".
Nu är jag lika vimsig som då.
Det är så mycket som ska fixas innan vi ska fara, och mycket som ska fixas
när vi kommer hem. Biljetter som ska bokas på olika flyg.
Jag har inte bokat hotell i Bangkok än, men det tar vi på söndag.
Kollade med Garden Hill idag, och dom lovade att ta hand om mina blommor
och vattna dom då vi far.
Hoppas att allt är flyttat och bokat och klart på måndag.
På tisdag så vill jag bara vara på stranden och plocka snäckor hela dan !
Sista dagen på Lanta.
I dag så har jag varit på två utvecklingssamtal på skolan.
Först med Moa, där hennes fröken berättade vilken underbar dotter vi har.
Hon tyckte att Moa var så duktig att både läsa, skriva och räkna.
Och hon var ju bara 5 år då hon började i förskolan här.
Förutom det så tyckte hon att Moa var så snäll och omtänksam mot alla,
och ofta gav  andra "uppåt puffar" (att säga snälla saker om någon).
Bl.a. så hade hon en dag givit fröken en "uppåt puff" så att hon började att gråta.
Jag blir ju naturligtvis så rörd och stolt att jag fick svälja hårt och kämpa mot tårarna.
Sen var det Vickis tur att ha sitt utvecklingssamtal.
Med Vickis så har jag ju vanan inne hur det brukar låta på hennes utvecklingssamtal.
Beröm, beröm, beröm.
Men idag då hennes fröken börjar berätta hur duktig Vickis är, och att hon alltid har
alla rätt på prov, och vilken språkbegåvning hon är så händer det igen.
Världens klump i halsen och tårarna stiger i ögonen.
-Är jag med barn ?? Jag känner mig så lättrörd nu, tänkte jag. 
Då det är tekniskt omöjligt sen ett par år,
så var det bara så enkelt att:
JAG ÄR SÅ STOLT OCH GLAD ÖVER MINA TJEJER!!!
 
På eftermiddagen så for vi upp till huset vi hyrt inför nästa säsong.
Vi har köpt två dubbelgarderober och en våningssäng till tjejerna som
skulle levereras dit idag.
Vi var där ett par timmar och möblerade och donade lite.
Sen var klockan plötsligt halv sex och det började bli dags för middag.
Vi gick ner till stranden och åt på Moon Walk.
Efter maten så for Janne och jag in till Saladan för vi måste handla ingredienser
till Niklas, för han ska baka matbröd i kväll, som han sen ska bjuda lärarna på i morgon på skolan.
Till brödet ska han även göra en sallad och en bål och duka festligt.
Det är den avslutande hemkunskapsuppgiften att göra en "sommar fest".
Nicke har också fått jättemycket med beröm av lärarna på sitt utvecklingssamtal,
som var i April. Han har lyckats skrapa ihop både MVG och en massa VG.
Så stoltare som föräldrar än så här kan man inte bli.
När vi skulle fara hem från Saladan så börjar Janne skrika till mig.
Jag körde på fel sida................mot trafiken.
Vojne, vojne........
Nu sitter jag och väntar på en uppgift från högskolan som jag ska göra i morgon.
Jag var tvungen att lämna en kompletterings uppgift för att få godkänt.
Jag missade ju som bekant tentatiden, eftersom Sverige fått sommartid då tentan gick :)
Så i morgon blir det plugg hela dan. På bemärkelsedan å allt :(
På fredag så ska resten av möbler och grejor flyttas till det andra huset.
Sen så har ju barnen skolavslutning på eftermiddagen, och då ska jag väl grina en skvätt.
Så vi bestämde idag att jag fyller år på lördag i stället :)
Om jag kommer ihåg det...............





Kommentarer
Postat av: Ingela

kl.00.00 NU är det den 21/5 (((((GRATTIS))))) på födelsedagen!!!



Har suttit och väntat på att kunna få vara försten att säga det till dig idag. (först från Sverige i alla fall)



Massor med kramar från oss!!!



2009-05-21 @ 00:03:45
URL: http://ingelasdagbok.blogg.se/
Postat av: Lars Mårtensson

Grattis i förskott å lycka till!

2009-05-21 @ 09:02:46
Postat av: emelie

Grattis moster oster! hehe hoppas att du har en bra dag ida massa kramar emelie

(hoppas att vi får träffas när du kommer hemöver)

2009-05-21 @ 10:30:22
URL: http://www.pumah.devote.se
Postat av: Anonym

GRATTIS MAMMA!! kan inte ringa för jag ha slut på pengar på telefon, men tänker på dig och skickar en massa pussar och kramar!! alavio.. tumme.. tumme.. tumme.. jag är med barn så jag fällde tår av att bara läsa de där om mina underbara syskon=) tur att jag inte är den ändå som är snurrig.. jag letade min plånbok här för ett tag sen, visste inte vart jag hade lagt den, men då jag städade hittade jag en hoprullad påse under sängen och insnurrad i den låg plånboken... hahahaha!!!! så jag har ärvt din snurrighet=) du är inte ensam. men de är farligt om du kör på fel sida vägen, som en dement pensionär, man kanske måste dra in ditt körkort:D hehe men puss på dig mamma och vi ses ju snart!!!!

2009-05-21 @ 11:06:51
Postat av: pernilla

GRATTIs från oss på din födelsedag!! Kramar /fam persson/lillbåsk

2009-05-21 @ 19:28:44
URL: http://pumzan.blogg.se/
Postat av: luckas

grattis från oss på din dag./family luckas.

2009-05-21 @ 22:23:19
Postat av: Syster yster

Japp, ska peppa mer:) Det är ju inte svårt att maganisera in möbler och Sverige finns ju alltid kvar.

Det är bara vi fegisar som bor kvar här. Hahah

Men tänk vilken underbar mammaledighet hon skulle få:) Tummen upp för det!

2009-05-22 @ 21:19:26
URL: http://ingelasdagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0