Nedräkningen.......

har börjat på allvar nu.
Om 10 dagar så lämnar vi Koh Lanta för den här säsongen.
Och efter 2 dagar i Bangkok så landar vi på svensk mark den 29:e.
Det är med blandade känslor som jag räknar ner.
Jag längtar efter alla mina nära och kära.
Men så enoooormt mycket efter Madeleine, och saknaden blir större ju närmare
hemrese datumet närmar sig.
Nu är det så få dagar kvar tills jag ska få träffa henne och äntligen få känna på Persikan.
Jag får en klump i halsen bara av tanken.
  Min lilla stora tjej som ska bli mamma nu..................och jag ska bli mormor :)
Jag längtar efter Magnus och små prinsarna också, och jag hoppas jag får se mycket av dom i sommar.
          
"Mina" vackra småprinsar Alfred och Lillbosken. (Roland)
Och jag saknar Böle och vårt sovrum där med breda timmerväggar och vår lilla säng som
vi kan trängas i :) Här i Thailand så har vi en vanlig stor dubbelsäng så vi får nästan ha
walkie talkie när vi ska prata med varandra:)
Men det är för varmt här för att ligga sked i allafall !!
Och jag längtar efter falukorv..........ungsbakad.........stekt.......... kokt med pepparotssås
eller bara kall falukorv på limpmacka.
Åh vad mumsigt.......
På vardagarna när vi lämnat av barnen på skolan så brukar jag lämna min motorcykel där och gå hem.
Det är ganska precis en halv mil, och tar runt 50 minuter att gå.
Jag är noga med att ta på mig min keps när jag går, för det är ganska hett i solen.
  I går morse när jag vaknade så regnade det.
Så jag bestämde mig för att gå senare om det klarnade upp.
Vid tolvtiden så var det hyfsat väder men ganska molningt, så jag tänkte att idag så
behöver jag ingen keps. Jag brukar ta med mig 10 bath i Ipod-väskan så jag kan köpa vatten
efter halva vägen. Det gjorde jag idag också.
Eftersom det inte var så varmt så tänkte jag gå lite längre och gick söderut på ön.
När jag gått i ca 40 minuter så fanns det inte ett moln på himlen och det började bli hett
som i h.....vete. Jag siktade in mig på närmsta 7 eleven för att köpa vatten och sen vända hemåt.
INGA PENGAR !!
Jag måste ha tappat dom när jag fipplade med Ipoden.
Ingen keps och inget vatten.................
Jag kände mig som en urlakad kokt kräfta då jag kom hem och slängde mig i poolen :)
Vädret skiftar från minut till minut nu. Regn, sol, regn, sol....
Nu ska man alltid ha BÅDE keps och regnjacka med sig när man går någonstans !
På eftermiddagen så gick jag ner till stranden för jag ville ha massage.
Men alla massagesmattor var undanplockade för säsongen.
Tjejen som jobbar på Castaway-baren ringde en kompis som skulle kasta sig på
en cykel och komma och massera mig ändå :)
Det skulle ta ca 15 minuter för henne att komma, så då tänkte jag passa på att dricka en
kaffeshake med kahlua medan jag väntar. Men baren var också stängd för säsongen.
Men Leb som jobbar där fixade en åt mig ändå !
Men från nu och fram till oktober är nästan allt  stängt.
   
En timmes oljemassage med den här utsikten gjorde inte ont.
Det här är min plats på jorden !!
Och jag längtar tillbaka innan jag ens har farit härifrån...............
Till hösten då vi kommer tillbaka så ska jag ha Madeleine och Persikan i en resväska
och falukorv i den andra.
Det blir bra !!


Kommentarer
Postat av: Lill tå

Vemodigt förståss men du kommer att njuta av Böle me, innan du vet ordet av så är det redan oktober och du är påväg tillbaka.

Då ska jag hjälpa dig att packa ner både Madde å bebben, javisst korven också. Det blir bra! :) Hihi...

Ha en riktigt fin resa hem nu.



Massor med kramar!!!

2009-05-17 @ 23:31:40
URL: http://ingelasdagbok.blogg.se/
Postat av: pernilla

Halloj! Du minns du vart du köpte jeans kepsen till roland? Bästa kepsen som funnits men börjar bli för liten :(

2009-05-18 @ 10:01:24
URL: http://pumzan.blogg.se/
Postat av: Annica

Nej, det minns jag inte.

Men det var troligtvis på Gallerian i Gävle.

När jag kommer hem och har pussat och kramat färdigt på Lillbåsken så kommer jag nog kramat så hårt och mycket att skallen krymper så pass att kepsen passar igen :)

Annars kanske den passar Lillebror nu.

Jag ska se om jag hittar några snygga kepsar till

prinsarna när vi är i Bangkok.

Saknar er jättemycket.

Vi ses snart /"svärmor"



2009-05-18 @ 11:51:53
URL: http://thaijannica.blogg.se/
Postat av: madde

åh jag saknar dig!!!! snart får vi kramas mamma.. och du ska nog få en välkomst spark av persikan!=) puss

2009-05-19 @ 18:44:14
URL: http://maddelusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0