Gruvar mig......

lite för att åka till Sverige nu.
Klockan är 23 nu och det är 29 grader varmt ute.
Jag kommer nog att frysa ihjäl när jag kommer hem.
Jag har det så bra här att jag skulle kunna bli avundsjuk på mig själv !!
Solen skiner jämnt (nästan) och jag gör vad jag vill, när jag vill, OM jag vill.
Men samtidigt så håller jag på att längta ihjäl mig efter mina nära och kära.
Biljetterna hem är bokade, vi flyger från Bangkok den 29 maj.
Men vi åker från Koh Lanta någon dag innan för det MÅSTE ju
shoppas lite i Bangkok också.
I går så var det ju måndag, vilket betyder att städpatrullen kommer.
Och dom diskar, städar, bäddar, putsar fönster, torkar bänkar och väggar,
skakar mattor och torkar golv, viker kläder mm i ca 5 timmar !!
Jag är inte riktigt bekväm i rollen som "Madam", vilket dom kallar mig för.
Förra veckan så var jag hemma när dom kom.
Eftersom jag känner mig "i vägen" så la jag mig på altanen i en solstol
för att lyssna på ett bokband.
Men varje gång dom kom ut på altanen så kom den där "obekvämhetskänslan" hela tiden.
Här ligger jag som en pascha i solstolen, medans dom städar upp efter mig.
Och det var ett evinnerligt rännande ut och in hela tiden.
Dom första gångerna så log jag lite åt dom för att visa uppskattning.
Men sen tänkte jag att dom kanske tror att jag ler för att jag är en "översittare"..........
Men om jag skulle låtsas att jag inte såg dom, att inte titta upp och inte le, då kanske dom också skulle
tro att jag är en "översittare"..............
Och om dom inte skulle få städa här alls, då tycker dom att man är en snål farang(europé).
Suck, vilka problem man har...........
Så resten av da´n låtsades jag sova istället.
Den som sover syndar inte :)
I går så valde jag att inte vara hemma när dom kom.
I stället så for jag in till Saladan och klippte mig.
Så nu är jag ganska korthårig igen. Skönt !



Kommentarer
Postat av: Ingela

Hahaha... Ja alla har vi ju våra "problem" hihi

Mitt råd är Njuuut!!! så länge det varar. ;)

2009-05-06 @ 09:52:03
URL: http://ingelasdagbok.blogg.se/
Postat av: towis

njut säger jag med.. men jag förstår dig och försöker hålla mig borta när vår städerska är här. Lite avundsjuk på dig som får åka till fina sverige i sommar, själv blir jag kvar här i Bangkok.

2009-05-07 @ 03:31:03
URL: http://towis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0