Onödiga öl och NakenJanne

I torsdags så ringde Eek (en thailändare) och frågade om Janne och jag ville med ut

och fiska på havet med hans båt.

Klart vi ville !

Anna lovade att hämta barnen på skolan och vara barnvakt tills vi kom hem.

Eek brukar åka ut och fiska haj med en stor fiskebåt.

STOR fiskebåt betyder att jag måste jämna ut gungningarna med ett par öl.

 
Vi for med hans tuktuk till Lanta Noi där båten var.

När vi kom fram så visade det sig att vi skulle ut med en långtail båt !

Jag tror inte att jag skulle behövt ölat för att åka långtail båt.

Men det var ju gott med en kall öl i solen, så det gjorde inget :)

Först så for vi till en liten ö och åt lunch och badade innan vi for ut på havet och fiskade.

  Eek
Direkt då vi ankrat så fick thailändarna var sin liten fisk. Sen var det stendött.
   

Vi ankrade upp och bytte plats, men det blev inte ett napp.

Eek sa att det var för starka undervattensströmmar för att fiska idag, så vi for tillbaka.

Vi bestämde med Eek att vi skulle ut med den stora båten om ca 20 dagar för att fiska tonfisk.
Och då ska vi sova över på båten :)

Jag fick höra nu i helgen att det var några thailändare som varit ute och fiskat samma dag som vi,
och att deras båt välte och dom drunknade. Det är inte många thailändare som kan simma!!

Väl i land så kom Eek:s mamma som också varit ute och fiskat.

Hon hade fått jätteräkor, som hon gav till mig:)

   Eek:s mammas hus
Tidigare i veckan så hade vi fått rensad krabba av Jok, så jag gjorde en krabbpaj till middag och kokade räkorna med salt och dill. Kalasgott :)

På fredagsavslutningen på skolan så var det Niklas klass som stod för underhållningen.

Sin vana trogen så var han utklädd till tjej IGEN :)

        SNYGG-ULLA !!
Dom sjöng och dansade till Grease-låten "You're the one that I want".




Första gången jag filmar med kameran.
Och eftersom Nicke är så lång så VÄNDE jag kameran och glömde att jag filmade.
Övning ger färdighet............

På lördagen så for Janne, jag och Moa över till Lanta Noi för att fiska och bada lite.

Vi köpte med oss lunch och frukt och hade en jättemysig dag.

   
Moa och jag byggde en sand elefant som bodde i en hage :)

Sen tror jag Janne fick solsting, för helt plötsligt så låg det en NAKENJANNE i havet !!

   
Moa tyckte det var jättekul med en NAKENJANNE  i havet, och det tyckte jag med :)
  Moa med NAKENJANNES kalsonger :)


Kommentarer
Postat av: elin

Flyger till krabi, ao nang imorgon :) Kan du rekomendera några "hemliga" fina ställen eller några annorlunda saker att göra, vi har ev tänkt att ta en sväng till koh lanta. Första gången jag var i thailand lärde jag känna en som hette Eek med. Men det var i hua hin för 9år sedan :) Dom är lite smålik men killen var lite smalare som jag lärde känna :)

2009-03-20 @ 21:31:20
URL: http://jeeli.blogg.se/resedagbok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0