En liten smålänning..............

har fångat mitt hjärta !!

Vi har ju haft Bollnäsfrämmande hos oss i veckan.

Henrik, Cattis, Elin och SLAMMER ANDERS!!

 SLAMMER ANDERS
Han heter egentligen Elias men kallas för slammer Anders av sin Farmor, för han pratar så mycket :) Han har också en fantasi som jag tror till och med slår Astrid Lindgrens !

Vi duschade tillsammans en dag, jag och slammer Anders, och att Janne är bra på att prata vet ju alla, så jag borde vara van att lyssna.

Men den här lille herrn kunde verkligen prata :)

Han är tre år och gillar att basta på badhuset i Arbrå med farmor och att äta glass och bananer.

Och han berättade för mig ca 112 gånger om sin röda bil som han hade hemma och som han saknade.
Enligt Henric och Cattis så har han ingen röd bil.

Men han saknade den iallafall!!

Han berättade också om en tant som gick över gatan och tappade alla sin tänder.(hahaha)

Niklas passade på att bjuda hem hela klassen, och halva kassen (4 st) att sova över, så huset blev riktigt knöfullt med folk :)
Finns det hjärterum, så finns det stjärterum !

Grabbarna sov på luftmadrasser och i sofforna och i fåtöljerna :)
Henrik och Janne for till Lanta Noi och fiskade en dag, men dom fick tyvärr ingen fisk.

Då passade Cattis och jag på att gå över till Anna eftersom M var där.

   
Elin fick sina naglar målade och M hade också en massa smycken med sig, så vi gjorde lite bling bling fynd.

Elin och Moa delade säng och jag tror dom emellanåt hade SM i Nintendo :)

 
Sen har vi shoppat och badat och ätit gott på stranden.

Henrik fick också vara med och spela volleyboll medan Cattis och jag satt i baren och tog ett glas kallt vitt vin och fick därför inte lika mycket träningsvärk som Henrik fick :)

 
På lördag förmiddag så for vi till Some Where Else och badade.

Janne och Henrik spelade lite pingis och Cattis och jag gjorde ett par riktiga strandfynd av en strandförsäljare. Kläder och mera bling-bling:)

   
Moa och Elin tjöt av skratt då dom blev omkullvälta av vågorna på stranden.

Dom rullade omkring i vågorna som små knubbsälar.

Vickis och Henrik myste till med en timmes oljemassage innan vi for hem.

 
På lördag eftermiddag så for vi allihop tillsammans med Tommy, Anna, Linda, Zeb och Jonas till Laanta Lanta Festival i Old Town som ligger på den sydöstra delen av Koh Lanta.

Det var mycket matstånd med massor av inhemska läckerheter, men också äckelheter som tex. inälvsmat och kusar och grönsaker :)

Massor med handgjorda smycken, klockor, leksaker, prydnadssaker, kläder och skor mm.

Jag har börjat hamstra tills vi åker hem och köpte 14 par skor :)

Och sen köpte jag faktiskt en parfym !!!

Det var en thaitjej som gjorde egna parfymer där, och jag tycker ju som bekant inte om parfym.

Men den här luktade TVÅL !!

Vickis köpte en som luktade jordgubbar :)

Jag hittade också en liten röd bil som jag köpte till Slammer Anders :)

Och som vanligt när det är marknad så kastade Janne pil och vann en stor nalle (igen) till Moa, och en stor mjuk myskudde (igen) till Vickis.

Barnen hoppade i hoppborg och åkte slänggunga och mumsade glass och sockervadd.

När vi kom hem senare på kvällen så hade jag ont i fötterna och fick en fotmassage av Vickis och en kall Bacardibrezer  av Cattis = NJUTNING!!

Lite senare på kvällen så kom Anna, Linda och Jonas (en kompis till Anna) över till oss en stund.

Vi satt på altanen och pratade och spelade lite musik.

Alldeles intill oss så finns det små bungalows, och där bodde det i går en SKITSUR Italienare. Först kom hans fru och sa att hon inte kunde sova, och bad oss dämpa volymen!!

Vi spelade musik från LAPTOPEN (värsta dunka-dunka ljud ??? ), och pratade i samtalston !!

TRE minuter senare kom hennes otrevlige man och sa att vi inte visade respekt för andra människor.

Herre Gud och Fru Gud och alla jesusbarn !!! Klockan var bara ett och det var lördag.!!

Hoppas dom är kvar i natt också eftersom det alltid är livemusik, fireshow och fyrverkerier på söndagar på resorten dom bor på. Och då kan man prata högtalare !!

I mors så for familjen Smålänning vidare till Phuket.

Och slammer Anders berättade för mig i morse att han hade en GUL bil hemma också som jag skulle få låna när jag kom och hälsade på till sommaren :)

Jag ser fram emot det :)


  


Kommentarer
Postat av: kerstin

Annica, tycker ni inte att det blir för hett och kvalmigt där i Thailand. Här hemma har vi härligt grått och dystert väder, temraturen ligger runt 0 strecket och så är det ungefär en meter snö. Tänk att få susa fram på skoter över marmens is på väg mot smedjan. Ni era stackare måste ju tillbringa långa stunder i och under vatten för att kunna vara kvar där. Apropå brev har du fått något ifrån mej? Jag har ialla fall skrivit ett långt och väntar alldeles som LIll-babs på svar. Hon från Klas-Göran och jag ifrån dej.Kram kerstin

2009-03-08 @ 21:41:42
Postat av: Familjen Smålänning

Hej nu är vi hemma i kalla Sverige igen :-(

Flygningen hem gick bra och barnen satt som ljus och tittade på film och spelade DS hela hela resan.

Sista vecka i Phuket tillbringade vi i Rawai på Siam Phuket resort och på Naiya buree resort. Vi firade även Elins födelsedag med glasstårta och minigolf på Dinopark i Kata. Elin har saknat Moa och frågar hela tiden när hon kommer hem till Sverige. Vi har haft en underbar semester i Thailand och vill ännu en gång tacka så mycket för att vi fick hälsa på hos er!



Kramar från Fam Smålänning



2009-03-15 @ 21:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0