Viktoriadagen

Den 25 december för 13 år sedan så låg jag på BB och resultatet av det blev en
tjej. VIKTORIA.
Så idag är ingen vanlig dag, för det är Vickis födelsedag
HURRA, HURRA, HURRA, HURRA.
Förutom den ipod hon önskade sig (och fick) så önskade hon sig en snorkeltur.
OCH DET FICK HON !!
8.30 på juldagsmorgonen så kom taxin och hämtade upp oss.


Resan gick till Koh Ngai, Koh Kradan och Koh Muk där vi skulle simma in i en
grotta som heter Emerald Cave.


I det här lilla hålet skulle vi simma in allihop,
och det var kolsvart i tunneln som vi simmade in i.
Men på andra sidan var jättevackert.
Tyvärr så fick vi inga egna bilder därifrån eftersom vår
undervattenskamera inte funkade.
Men jag har stulit lite bilder av Sofia som var där med fungerande
kamera veckan före oss.


På båten så sjöng allihop Happy Birthday för Vickis, och sen fick
hon en blomma av besättningen.

Se när vi snorklat ett tag var det dags för lunch på Koh Ngai.


Efter maten så simmade Vickis och jag ut till korallrevet för mera snorkling.
Då såg vi en jättevacker och rätt stor sjöstjärna.
Det var första gången jag såg en så stor sjöstjärna.
Vi fotade den, men tyvärr så blev det inga bilder :(
Men det var jättemycket fiskar och koraller att titta på.
Så det var en jättemysig dag på havet.

För 13 år sedan låg hon i min mage, och idag ligger hon i en hängmatta
på Koh Ngai i Thailand.
Min lilla "pärta" som nu blivit tonåring :)
Grattis Viktoria på 13 årsagen.








Kommentarer
Postat av: luckas

grattis vicky.o gott nytt år på er/luckas

2009-12-31 @ 09:29:48
Postat av: Viktoria

Hej!



Vi är ett ganska nygift par som ska till Thailand för första gången i Februari. Inget bokat än men har pratat med resebyrån. Vi har tänkt o ta en vecka i Krabi o en vecka i Koh Lanta... Eftersom det är vår första resa så vill man ju att allt ska bli bra.

Så min fråga till dig är vad du tycker man ska åka? Vill vill kunna ha total avkoppling ena veckan,kanske möjlighet till utflykter osv,den andra veckan vill vi nog ha mer shopping men ändå bra stränder!



Hoppas du har möjlighet o svara!

Underbara fina bilder förresten!



Viktoria & Magnus

2010-01-05 @ 10:44:52
URL: http://blivandefru.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0