Sawadee Pee Mai

Betyder GOD JUL på Thai.
Nu har jag fått igång internet här hemma.
Men jag får inte till det med kortläsaren från kameran,
så det blir glest med bilder tills jag får till det.
Nu sitter vi och lyssnar på lite julmusik, jag har hällt upp ett
glas rött och kokar knäck, Janne sitter vid datorn sedan 4 timmar tillbaka !
Han ska nog bli en ny Lisbeth Salander :)
Vickis är i Saladan och käkar middag med sina kompisar,
och Moa är hos grannen och leker med deras barn
Julklapparna ligger under granen., Ja, vi har införskaffat en riktigt fin plastgran i år
med kulörta lampor med små bollar på.
I morgon så har vi bokat bord på The Frog, där vi även var förra julen.
Dom har ett jättebra svenskt julbord, med Kalle Anka och Arne Weise på storbilds-TV,
och vi var jättenöjda förra året.
Hoppas att dom kan leva upp till det i år också...
På juldagsmorgonen så ska vi fara på en heldags snorkeltur till 4 olika öar.
Koh Cherk, Koh Mook, Koh Kradan and Koh Ngai.
På Koh Mook så kan man simma in i en grotta som heter Emerald Cave,
och där inne är det som en lagun med sanstrand !
Grottöppningen
Inuti grottan

Bilderna har jag snattat från internet.
Juldagen är även Vickis födelsedag.
Viktoria
Hon blir tretton år på juldagen.
Förra året då hon blev 12 år och fick en ABBA-CD i present, så
minns jag då jag lyssnade på ABBA för hundra år sedan,
och hade hopprepet som mick..........
Nu blir hon 13, och jag minns det också.........
Vojne, vojne :)
På julafton förra året så ringde ju Madeleine och sa att jag skulle bli mormor.
VILKEN JULKLAPP !!!!!!
Den här julen så ÄR JAG VÄRLDENS STOLTASTE MORMOR till min persika,
som enligt skatteverket (och sina föräldrar) heter ISABELL.
Min PERSIKA
Hon är en av anledningarna till att jag inte bloggat så mycket på sista tiden.........
Förutom att jag inte haft varken dator eller internet på flera veckor,
så har jag nu henne som skrivbordsunderlägg på datorn...........
Om jag loggar in...........så försvinner bilden :(
Det är en julklapp som är oslagbar. En vacker, klok och lagom tjock egen liten rumpnisse.
Som jag längtar efter så jag ibland (ofta) vill ändra hemresebiljetten
och åka hem och snusa på min periska.
Men jag lever på hoppet att Madde eller jag ska vinna på rebus, hästar eller
lotto eller nå´t' så dom kan komma hit i stället.

Så.....SAWADEE PEE MAI på er alla som läser.


Kommentarer
Postat av: luckas

jo ni verkar ha en mysig jul där!vi önskar er alla en trevlig jul.kram på er.

2009-12-23 @ 19:03:27
Postat av: Anonym

jo ni verkar ha en mysig jul där!vi önskar er alla en trevlig jul.kram på er.

2009-12-23 @ 19:04:24
Postat av: Maria Sjögren

Hälsa Grattis till Vickis från oss. Rasmus fyllde 18år nu den 23e, så nu får han gå på krogen S.

Vickis va ju JÄTTESNYGG på kortet.

Hoppas allt är bra med er och att ni fått en trevlig jul.

Vi va många här hemma hos mig o firade julen.

kram Maria

2009-12-25 @ 11:40:19
Postat av: Kattis och Henrik Smålänning

Vill önska er en God Jul (lite sent) och ett Gott Nytt År!!!

Vad läskigt med inbrottet hoppas ni kommer att känna er trygga igen. Allt är bara bra med oss, har firat jul hemma hos oss med släkten. Elin och Elias ska få ett litet syskon i mars så vi går och längtar!



Många kramar till hela familjen!!!

2009-12-26 @ 20:15:21
Postat av: Lindströms

Hej & Go jul på er oxå!!! Hoppas ni hade en härlig snorklingstur. Stockholms- & StoråLindströms är i Jönshyttan och umgås lite:) Snyggingarna Mimmi o Ellinor är och partajar i Linde, vi andra sitter mest och myser. Impad av Janne är så flitig med datorn! En jättestor kram till er alla från oss alla!!!

/Ann & co

2009-12-26 @ 22:58:15
Postat av: Annica

Hej familjen Smålänning

GRATTIS till den väntade tillökningen i familjen.

Lycka till och Gott nytt år på er också.



Hej mina KÄRA Lindströmmare.

Gott Nytt år

Vi saknar er, men vi hoppas ju på att snart få besök av delar av er.(Jönshyttelindströms)

2009-12-29 @ 17:31:07
URL: http://thaijannica.blogg.se/
Postat av: Siv

Ojjoj va lillan har blivit stor.

Här har vi bara -16 i dag, Roger Kristine och Jamie är på Bollsjön i dag och fiskar ! det ni.

GOTT NYTT ÅR FRÅN OSS ALLA

Fam Gisseldahl

2010-01-02 @ 12:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0