julen 2009

För oss så började julen med barnens skolavslutning den 18:e.
Den blev lite hattig (julluvig) för mig :)
Skolavslutningen började kl 10.30 på skolan, och jag skulle checka in en familj kl. 11.00
på en resort intill skolan.
Så kl. 8.45 släppte vi av barnen på skolan, sen for jag vidare till resorten och gjorde lite fint
tills gästerna skule komma.
Tillbaka på skolan 10.30 där jag fick mig tilldelad en röd och fin tomte luva.
SÅ tomeluva på.....knäppa lite kort.....pussa på Moa lite....
Tomteluva av.....tillbaka till resorten och hälsa gästerna välkommna till Thailand och Koh Lanta.
Tomteluva på....tillbaka til skolan och dricka julkaffe med dopp.

Hej tomtegubbar....

På eftermiddagen så var det volleyboll igen, och Janne tänkte spela med
tomteluvan PÅ.
Men det blev för varmt.
Annars hade det varit kul med en tomte på plan, han hade ju fått in ett
så käckt stuk på luvan nu också.
Tomtefar sååå rar :)
Vår julgran
På julaftonsmorgonen så blev det julklappsutdelning till alla snälla barn.
Och vad låg det under granen då ??
Ett paket som det stod God Jul Annica önskar jag mig själv.
Och gissa om jag blev nyfiken.....
Vad hade jag nu hittat på??
...En locktång :)
Vad glad jag blev att jag fick precis det jag önskade mig :)
Barnen blev också glada över sina julklappar, och Janne fick
en ny vattentät klocka av tomten.
Den han hade försvann ju då vi hade inbrottet.
Sen for vi ner till Anna och Tommy och önskade god jul i stugan.
Där blev vi bjudna på glögg och pepparkakor med mögelost på.
Så supergott.
Efter det så for vi in till Saladan och bokade snorkeltur för juldagen.
Sen åt vi lunch på Saladan Seafood, jag åt krabba, och det var en av det
godaste maträtter jag ätit här i Thailand
Mätta och glada så for vi vidare till Dreamy Spaa och där tog jag en
timmes Siam Oil massage.......ååååh njutning på hög nivå :)
Janne tog fotmassage och pedikyr, och tjejerna tog pedikyr och manikyr.
Hem och duscha och svida om till julmiddagen som vi åt på
The Frog. Och det var lika bra i år som förra året.

Efter middagen så drog vi vidare tillsammans med Svante och Camila och deras barn till
Funky Fisch. Det är en bar som ligger på stranden.
Och då tror jag tomtefar fick tomtar på loftet.
Han hittade nämligen en palm på stranden som dagen till ära var
dekorerad med kulörta kulor.
Och vad gör karl´n.................
HAN BÖRJAR DANSA RUNT GRANEN (palmen) !!!!!!
Det är första gången som Janne hoppa runt med barnen och sjunger små grodorna,
skära skära havre och hoppar runt och sjunger: ...får jag lov och får jag lov att sjunga
grinolles visa!!
Janne i vitt
Man slutar aldrig att förvånas.....
Sen blev det fireshow på stranden.

En kall öl på stranden och fireshow till det, vad mer kan man begära av tomten :)

Vi hade en jättetrevlig och mysig julafton.
God fortsättning på er alla.

Kommentarer
Postat av: My Lundin

Detsamma till er! vad skönt ni verkar ha det där nere. Barnen partar och saknar Moa och längtar till att hon kommer tillbaka.



Kul med lite bilder också...



Ha det så gott... och hälsa och krama om Moa



Mvh MY

2009-12-29 @ 14:34:51
URL: http://paulinasvarld.blogspot.com
Postat av: madde

vilken härlig jul!=) kul vi hade trevligt allihopa=) saknar dig tok mycke. kom på att efter nyår är de inte så lång tid kvar tills ni kommer hem igen sen kom jag på att isabell är fyra månader nu och ni kommer efter fem månader efter nyår men de är ju längre tid än vad hon är gammal nuuu. :( och de känns som hon alltid funnits så huuuur länge ska de inte kännas innan maj då? ska hon flytta hemifrån då?=D hehe skojja men jag saknar er otroligt. puss från oss

2009-12-29 @ 16:44:12
URL: http://maddelusken.blogg.se/
Postat av: Lars Mårtensson

men ha de så bra å gott nytt år på er när det bli dags för det! Tror ni att jag skulle passa in i Thailand?

2009-12-29 @ 17:11:55
Postat av: Annica

Hej Larsa

Klart du skulle passa som fisken i vattnet här.

När kommer du :)

2009-12-29 @ 17:20:20
URL: http://thaijannica.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej där och god fortsättning(säger man det fortfarande?!)

Har tokläst din härliga blogg och är sååååå sugen på att göra som ni, flytta till Thailand! Låter som om ni har det underbart :-) Har bara inte fattat om ni är där periodvis eller "alltid", tidsbestämt eller inte och om du/ni jobbar eller inte. Du skrev ju att du fått jbberbjudande och skulle börja på måndag. Ursäkta min nyfikenhet & tusen frågor men blir jätteglad om du har tid och list att dra iväg ett mejl till mig:-). [email protected]

Gott nytt år! //Jessica

2009-12-30 @ 00:29:02
Postat av: Siv & Anna

GOTT NYTT ÅR

Brun utan sol? Hoppas allt är bra med er ,

2010-01-02 @ 12:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0