Koh Rok

För två veckor sen så åkte vi med en speedboat till paradisön Koh Rok och snorklade tillsammans med
Anna, Tommy, Zeb och Tommys brors familj.
En helt perfekt dag. Strålande sol, stränder vita som potatismjöl och en helt underbar snorkling.

så Jag var lite orolig för båtfärden innan vi for,men det gick bra, illamåendet höll sig borta.

Koh Rok är egentligen två öar som ligger nära intill varandra söder om Koh Lanta och är
klassad som nationalpark. Det tar ca1 timme att åka dit med speedboat.

Först så stannade vi en bit utanför Koh Rok för att snorkla vid korallerreven i ca 45 minuter.

Vilket helt fantastiskt underbart undervattensliv!

Närmare paradiset än så här kan man nog inte komma :)

Om maindfullness är 100% avslappning så är nog snorkling att jämföra med 100% koma.

Man bara ligger där och guppar och driver med vågorna i total tystnad och ser alla dessa
vackra fiskar i regnbågens all färger.

Det är så vackert att man nästan glömmer att andas, för man blir så hänförd.

Vi såg bl.a "Nemo" fiskar, fast dom heter egentligen Clown fisk.
Det är den enda fisk som jag kan namnet på eftersom jag sett filmen Hitta Nemo :-)
   
Efter det så la vi till vid en av öarna där det hade dukats upp lunch.

På den ön så var det jätte mycket varaner som kom alldeles intill borden, för dom lever
tydligen numera på mat från turisterna.

 
Efter maten så blev det bada, snorkla och sola på ön.

Sen for vi ut med speedboaten igen för mera snorkling.

När vi hoppade i den här gången så var det alla korallerna som var så vackra att jag
nästan inte brydde mig om fiskarna.

      
Moa stannade kvar kring båten och matade fiskarna som kom i stora stim.

Vickis och Niklas flöt omkring med dom andra så Janne och jag tog varandra i handen och flöt iväg tillsammans.

Vi låg och guppade omkring och pekade på alla vackra koraller och fiskar och kände oss ensamma i universum :)

Romantik på HÖG nivå !!


Kommentarer
Postat av: EN STRIPPAS BEKÄNNELSER

snygg blogg!! läs om mitt liv som strippa i stockholm och i amsterdam, kram !

2009-04-24 @ 01:13:40
URL: http://kolomiyka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0