IQ som en fiskmås...........

Det har jag !!

I lördags så skulle jag ju ha en tenta mellan 9.00 och 15.00 svensk tid.

Jag kollade min svenska klocka 111 gånger att den var inställd på sommartid.

Sen gick vi till stranden och käkade lunch i godan ro, för tentan skulle ju börja 15.00 thaitid.

Jag kom hem halv 3 och började och starta upp datorn så jag skulle vara ute i god tid !

När datorn startade så såg jag på datorklockan som visar svenska tiden att klockan var

9.45 !!!!

Jag hade hela tiden tänkt att när klockan är nio i Sverige så är den tre i thailand.

Men eftersom det är sommartid i Sverige nu så är ju tidsskillnaden bara 5 timmar !!

Jag som alltid vill ha minst en extra timme på varje tenta , tappade nu en i stället !!

Så VG kan man ju totalt glömma :(

Hoppas att det räcker till ett G iallafall.............

Jag kanske blir diskad också för det gick inte att skicka in det, så tentan kom tillbaka,

Så jag fick inte i väg det förrän 15 minuter för sent..............

Förra fredagen så satt Tina och jag och pratade om väder och vind och Janne SÅKLART :)

Då frågar hon vart vi for på visumresa sist. Men DU var ju med, sa jag.

-Ja, men efter den svarar hon.

Vi ska inte i väg förrän den 14 april, säger IQ fiskmåsen.

Men ni borde  väl också varit iväg nu i Mars, säger Tina.

Kollar i passen igen...........och vad står det där då.........

17 MARS !!     Och i fredags så var det den 27 mars!!!!!

Det kostar BARA 500 Bath per dygn och person i overstayböter!!!!!!!!

Fiskmåsen blev inte glad.

Jag hade tittat på själv visumet och inte på stämpeln, som jag VET att man ska.

Så på måndag morgon så for vi till Saladan för att hämta ut pengar på banken.

Det är ju också en historia, det där med bankomatkorten............

I julas så lånade Janne mitt kort för hans inte funkade då.

Sen stoppar han in det i bankomaten och trycker SIN kod 3 gånger på MITT kort.

Och vips så var det spärrat.

För en vecka sen så tappar han bort sitt eget...............I LOVE HIM (för det mesta)

Som tur är så hade vi ju kreditkort i nödfall. Och nu var det NÖD.

Vi fick ut våra pengar och går för att beställa en taxi, det skulle ta en timme innan den kom.

Passfoton behöver vi ju också, kom fiskmåsen på.

In i en Tuktuk och mot Kodak butiken, som svarar: NO can do........

Mot nästa butik, som svar: NO can do.......

Tillbaka till turistbyrån och frågar om hjälp. Vilket vi faktiskt fick.

På Imigrationsbyrån så säger han att han vill ha 44.000 Bath.

-OK, säger fiskmåsen och LER med hela ansiktet och ger honom pengarna.

Sen ska vi fylla i alla visumpapper och fiskmåsen LER hela tiden.

Det är nog bäst att LE, för annars kanske det kostar 88.000 Bath..........

Det finns fotomodeller som smörjer in sina tänder med vaselin........

Och nu förstår jag varför !!

Tänder och läppar torkar fort när man ler hela tiden, så till slut så ser man faktiskt ut som en fiskmås :)

Och det är ju inte kul om man är fotomodell.........

Men för fiskmåsar funkar det !!

Vi fick tillbaka pengar !!!! 16.800 Bath. Nu log hela familjen fiskmås :)

Sen pekade han på visumstämpeln flera gånger, så fiskmåsen skulle fatta att vi ska på visum resa den 29 april igen.

Jag är inte dum i huvudet, jag har bara lite OTUR när jag tänker :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är ditt problem?

För mycket sol?

För mycket salt?

Eller vad?

Vi fattar redan efter första, du behöver inte ha den i 2 upplagor!!!!!!!!!!!

Kramizzzar Gumman eller vill du hellre bli kallad IQ fiskmås?

2009-04-08 @ 17:49:05
Postat av: Anonym

Vad är ditt problem?

För mycket sol?

För mycket saltvatten?

Eller vad är problemet?

Vi fattar redan när vi läst det 1 gång, du behöver inte ha det i 2 upplagor!

Kramizzzar Gumman, eller vill du hellre bli kallad IQ fiskmås?

2009-04-08 @ 18:01:40
Postat av: maddis

2009-04-09 @ 06:16:56
Postat av: maddis

hehe ja de är inte lätt att vara jannica alla gånger.. mycke att tänka på nu eller?? =) puss mamma älskar er alla!!!

2009-04-09 @ 06:18:27
URL: http://maddelusken.blogg.se/
Postat av: maddis( till den anonyma kommenteraren)

föresten vem är du som kommenterat som inte våga stå för de du skrivit efter som du inte kan uppge vem du är. och du ha ju också skrivit två ggr. och vi som läser fattade din kommentar redan första gången. och hur snällt är de att skriva till nån. vad är ditt problem!??!!(känner du verkligen min mamma?? ) då kan man fråga vad är ditt problem?

2009-04-09 @ 13:24:41
URL: http://maddelusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0