Dubbla inlägg......

blev det visst i går.......
Det ena inlägget är från fiskmåsen, och det andra är från blogg.se som tydligen var lite överaktiva i går :)
Att få kommentarer är jätteroligt, eftersom det visar på att någon läser mina inlägg.
Men när dom är anonyma så är dom inte lika roliga.
Och som den anonyma avsändaren skrev så fattar jag också efter första kommentaren.
Den anonyma avsändaren undrar vad mitt problem är.
Problemet är väl snarare att jag INTE har några större problem, förutom min MS då, som
jag inte heller ser som ett problem, utan bara ett störningsmoment i mitt liv som jag inte kan göra något åt.
Jag har anpassat mig riktigt bra till den thailändska filosofin " Mai pen rai " som betyder
det gör ingenting eller det spelar ingen roll .
Jag är väl snarare så avslappnad och lugn att jag släppt taget om mitt kontrollbehov av det mesta.
Det blir i alla fall aldrig som man tänkt att skulle bli........
Strömmen kommer och går, och internet med det. Vattnet likaså.
När man beställer kaffe på en restaurang och får in en kopp thé så tänker
jag att "mai pen rai " det var ju riktigt gott med thé :)
Det är ju också som thailändarna säger: Same same, but different !
På eftermiddagen så kan man bli bjuden på en fest eller så händer det något annat roligt.
Så det är numera ingen mening med att försöka planera varken dagen eller morgondagen.
Det får bli som det blir.
Det finns inga måsten eller "jag borde...."
CARPE DIEM.
Och det är så skönt !





Kommentarer
Postat av: luckas

jo du tar livet rätt,tänk om alla gjorde det.skulle nog bli mycket bättre med allt.skit i vad anonyma skriver.hälsa alla.luckas

2009-04-09 @ 08:51:01
Postat av: maddis

bry dig inte om sånna löjliga människor du mamma. du ha de du tänker på nu du. dig själv, och bli mormor, skola och hemresa snart. jag fick höra igår då jag va och handla med min moster ( din syster :) ) att jag är väldigt lik dig i sättet!! hehe och de är jag både glad och stolt över!=) puss på dig världens bästa mamma!

2009-04-09 @ 13:27:27
URL: http://maddelusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0