Äntligen.....

är jag tillbaka i cyberrymden igen.

Igår så fick jag tillbaka min dator.

Mats hade lyckats rädda alla foton och alla andra dokument :)

Men annars så är datorn totalt tom......

Alla program och alla webadresser som jag hade är borta.

Men med lite pyssel så är den snart full igen :)

Vårt internet har varit helknäppt dom senaste två veckorna.

Internet funkar bara på kvällarna nu !!

Mycket märkligt............men bra att det funkar då i alla fall.

I måndags så var det ju Sonkran (nyår) här.

Jag har väl aldrig (nästan) haft så roligt i mitt syndiga liv.

Vi hade ju köpt 3 vattenbazokas till barnen och jag köpte en lite

mindre till mig själv. Janne ville inte ha någon för "det här var ju inte hans grej"......

När jag vaknade på morgonen så laddade jag min pistol och väckte barnen

genom att spruta vatten på dom :)......i sängen......:)

Sen gick vi ut på altanen för att äta frukost.

Då kom Tommy, Anna och Zeb och sprutade ner oss med sina vattenbazokas.

Sen rasslade det bara till och det var helt plötsligt fullt med barn och vuxna som
hade vattenkrig hos oss.

   
    Vickis "fegstartar" med regnrock :)
Johan hade med sig en hink med vatten som han skopade ur och kastade.

Och klockan var bara kvart över nio på morgonen ännu.

Klockan elva så samlades vi på Bajen för att fortsätta vattenkriget där.

Där hade Don ställt fram stora vattentunnor efter vägen, som jag i min enfald trodde vi
skulle ha till att ladda vattenpistolerna.

   
Men det här var tydligen inte ett krig med "små vattenpistoler" fick jag erfara.

Don hade köpt massor med små byttor/hinkar som vi skopade upp vatten
med och sen kastade på förbipasserande.

   
När det inte kom några motorcyklar och tuktukar så hade vi "inbördes krig" istället.

Och ta mig tusan om inte Janne skulle blivit utnämd till

ÖVERGENERALAMIRAL i vattenkriget.

   
Han kastade hejvillt från klockan elva till klockan fem på kvällen.

Det här var VERKLIGEN hans "grej" :)

Till allt vatten så kletade man även barnpuder i ansiktet på varandra för det betyder lycka.

Och lycklig blev jag.........både i ansiktet, håret och på ryggen.

    En lycklig Janne  :)
En och annan förbipasserande blev sur i dubbel bemärkelse, men så är det ju alltid.

Det är säkert dom som "skriver lappar i tvättstugan"......och vem bryr sig :)

Jag tror det gick åt ca 10 - 15 kubik vatten. Det kom en bil med en 1 kubikstank på
flaket och fyllde på med jämna mellanrum hela dagen.

   
På kvällen när vi kom hem och tog av oss badkläderna så såg man ut som ett russin
på utvalda delar av kroppen.

Vi hade ju varit konstant blöta överallt i 8 timmar :)

Jag tror inte att min rumpa blev torr förrän på onsdag :)

Men så roligt har jag inte haft på mycket länge !


Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej! :)

Vad roligt det var att höra din röst. Jag berättade för brorsan att du lät så annorlunda på rösten så lugn liksom:), tror det har gjort dig gott att bo där. Fina bilder!

Hälsa alla, och ge dem en stoor kram från mig!

2009-04-19 @ 16:55:30
URL: http://ingelasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0