Tuktuk äventyret.....

blev kort men intensivt !
Vi hittade en jättefin blågul Tuktuk som vi bestämde oss för att hyra i en månad.
Ok, sa ägaren. - Det kostar 15.000 bath.
Så började han att skriva hyresavtal och vi skulle hem och hämta pengar.
När vi kom hem så kollade vi i en informationspärm som vi fått när vi kom,
där stod det att det kostar ca. 400 bath om dagen att hyra tuktuk!!!!!!!
Tokblåsta känd vi oss...........
Tillbaka till uthyraren och avboka hyreskontraktet. Glad blev dom inte, men det blev vi!!
Nu hyrde vi en tuktuk med chaufför och skulle in till Saladan för att försöka hitta en billigare uthyrare.
Ni kan få hyra min om ni vill sa vår tuktukchaufför.
Priset ?? 7000 bath för en månad. OK, nu stämmer priset äntligen.
Glada i hågen hyrde vi den och for själva in till Saladan med vår nya tuktuk.
Då kom POLISEN!!!!!!!
Ni har ingen registreringsskylt på tuktuken sa han.......... va, sa vi och såg ut som två fågelholkar.
Faranger (utlänningar) får inte köra tuktuk heller, sa polisen. (fast det gör alla)
Nähä....sa vi och såg fortfarande lika dumma ut.
Nu svettades vi lite mer än vanligt...........och nu blir det Bangkok Hilton tänkte vi...............
Han höll som bäst på att skriva nå´n böteslapp eller liknande när hans telefon ringde.
-Ok, sa han, ni kan fara hem med tuktuken men ni får inte köra omkring mer med den. Så for han..........
PUST!!!!   Vi fick ingen böter. Inget Bangkok Hilton idag :)
Nu måste vi hem och leta reda på uthyraren, och avbeställa det hyreskontraktet också..................
Upp i Tuken! Nu kommer vi till det STORA problemet. MIN ÅKRÄDSLA!!!!!!!!!!!!
Om Thailändarna hade förstått svenska så hade dom säkert vridit sig av skratt tills dom ramlat i diket bland alla skor!!!!
Både Janne och jag skrek hela tiden till varandra.
Kör inte så nära kanten, skrek jag.
Det gör jag ju inte, skrek Janne.
Kör inte så nära mitten, skrek jag.
Det gör jag inte, skrek Janne.
Men kör inte så fort då, skrev jag halvt hysteriskt.
Men blunda då, sa Janne.
Jag provade med det, men ena ögat for upp hela tiden..........
Stanna tuktuken, skrek jag då. Jag ska GÅ hem.......
Så hoppade jag av och struttade surt i väg....Janne bakom som sa åt mig att sluta larva mig...........
Snacka om familjegräl!!!!  Jag hoppade upp igen sen körde vi hem i sakta mak. (ca 20km/h)
Vi kom på att vi ska nog inte ha en Tuktuk..........
Vi köper varsin motorcykel i stället.
    Så vart det husfrid igen :)
Fast Janne tycker att min motorcykel går lite långsamt.
30 km/h är en bra matchfart tycker jag. :)


Kommentarer
Postat av: Ingela

Hihi.. Jag kan se er framför mig..Hahaha.. vilken dag det måste ha varit. Tur ni köpte motorcyklar istället, passar er bättre;)

Puss å Kram från oss!

2008-09-22 @ 10:12:22
Postat av: Kerstin och AndersA

Lät som anders och mig på den där åkturen;) du har min fulla förståelse/Kram kerstin

2008-09-22 @ 15:08:13
Postat av: Anonym

2008-09-23 @ 09:33:05
Postat av: Susanne

Skönt att höra att allt är "som vanligt". Ta väl hand om er!! Tänker på er ofta, ofta!!!

2008-09-23 @ 09:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0