...onsdag

morgon så är det dags för vattengympa igen.
På eftermiddagen så har barnen gympa på stranden igen.
På onsdagar är gympan på Khlong Dao beach, som ligger nedanför skolan,
och på måndagarna är den hemma på Long beach.
           
Moa är yngst i gruppen och Niklas är äldst.
Alla är jätteimponerade av Niklas för att ha törs vara med fast han är så stor.
Han har blivit lite idol bland smågrabbarna :) Inte bara på gympan utan även på skolan.
Sen går vi på någon restaurang och äter något smarrigt.
    På kvällarna så spelar vi schack eller kort.
Det blir oftast "finns i sjön" för det kan Moa. Hon kan fuska också :)
Ibland sätter vi på någon film, men vi (jag) somnar otast i från filmen.
     
På Torsdagmorgon är det dags för Janne och mig att fara till gymet igen.
När barnen kommer hem så blir det plask i poolen med deras kompisar.
Moa simmar utan armpuffar nu!! Stortjej :)
Först så tog hon av den ena, och ett par dar senare den andra.
Men hon måste ha cyklop,  -Annars kan jag ju drunkna, säger hon!!  :)
     
På fredagar är det inga speciella aktiviteter, förutom samligen på skolan, då barnen uppträder och sjunger Thailands nationalsång.
Så kommer veckans höjdpunkt. Lördag!!
Då äter vi frukost på ett franskt bageri som heter Fame de loup.
Där har dom riktig mjölkchoklad. Den smakar som Farmors, säger barnen lyriskt.
Till det äter vi varma croussanter med ost och skinka. mmmm
Lite skillnad mot vardagsfrukosten, som oftast är havregrynsgröt.
 
Eftr det så far vi allihop till gymet.
     
Här inne är det svalt och skönt, men man svettas ändå..........vilket ju är meningen!!
Sen hittar vi på nå´t kul.
Förra lördagen så hade vi bokat in oss på Dreamy Spa för en timmes helkropps aromamassage :)
Såååååååå härligt.
 Fortfarande salig..........:)
Sen åt vi en jättegod lunch/middag.
Jag och Niklas åt nachotallrik    
Tjejerna tog en hamburgertallrik.
Janne blev lyrisk då han såg att de hade chiliconcarne!!!
   
Mätta och glada så for vi hem och spelade minigolf tillsammans med Tina och Martin och deras barn.
 Moa och Malva har lite egna regler för hur man spelar minigolf.
Söndag är det oftast stranden som gäller.
     

Livet är härligt ! ! !

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hur härligt låter ert liv da´?? Har börjat titta på resa i feb-mars-april -09. Få´ se om vi får till det eller om vi kommer till nästa höst. (hu, va´ de´ lät långt bort). Har ju en 100-års fest att ta hand om också. 1000 kramar från bror, svägerska och syskombarn.

2008-09-28 @ 10:47:22
Postat av: kerstin

Jag har precis läst din blogg och jag började le när jag läste om hur dina dagar förflyter. Lugna, sköna och avslappnande.Det är precis vad ni behöver och det är ni värda.Kan man skriva brev till dej, har du nån adress man kan skriva till. Det finns ju saker man vill berätta bara för dej och inte för alla som läser bloggen. Kram Kerstin

2008-09-28 @ 20:21:01
Postat av: kerstin

Jag har precis läst din blogg och jag började le när jag läste om hur dina dagar förflyter. Lugna, sköna och avslappnande.Det är precis vad ni behöver och det är ni värda.Kan man skriva brev till dej, har du nån adress man kan skriva till. Det finns ju saker man vill berätta bara för dej och inte för alla som läser bloggen. Kram Kerstin

2008-09-28 @ 20:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0