Bot och bättring.....

ska det bli nu av uppdateringar i bloggen!
Jag har haft jätteproblem med internet förut, och måsta åkt till ett internetcafé för att kunna koppla upp mig.
Det var en kabel som gått av.
Och varje gång jag ringde (flera gånger per dag) så sa dom att dom skulle komma NU och fixa det.
Det tog bara tre veckor innan det blev fixat :)
Men nu funkar internet hemma igen.
Det som var lite märkligt  var att det inte störde mig nämnvärt.
Blev jag sur eller irriterad?
Näpp!
Jag har nog tagit till mig av "maniana" tänket här.
Det som inte händer i dag, händer i morgon...........eller någon annan dag.
Det är ju kul och träffa Laila också, som har det svenska internetcafeét här på Lanta.
I torsdags så firade hon/cafeét (Gafae Aroy) 3 år, och hade ett våffelerbjudande, dagen till ära.
När jag internetat klart och skulle hämta barnen så beställde jag tre våfflor med sylt och grädde till dom, så att de skulle vara klara när vi kom tillbaka.
Vi blev en halv skola som kom tillbaka för att äta våfflor med sylt!!!!
     
Vi blev 17 stycken som åt "mellis" på Gafae Aroy...........
I går var hela ön utan ström och vatten.
Jag skulle upp till gymmet på förmiddagen.
Men så kom jag på att utan ström så funkar ju inte gåbandet och inte aircondition heller.
Janne satte sig med en bok av Herman Lindkvist, och förkovrade sig i Cristoffer Columbus äventyr och öde!
Jag gick till Tina (grannen) och snackade lite skit med henne.
När värmen började bli outhärdlig utan vare sig fläktar eller aircondition, så tog Janne och jag motorcyklarna och for in till Saladan och tog fotmassage på Dreamy Spa. Sen tog Janne en skalpmassage där dom hällde het olja i skallen
på honom!! Själv tog jag en manikyr. Den första i mitt liv!!!! 
Jag kände mig lite som en "pascha" när jag låg där i jättefåtöljen med händerna på en jättekudde, och fötterna på en stor mjuk fotpall eftersom dom hela tiden kallar mig för Madam också. Men det var skönt och det blev snyggt!
Sen for vi hem och badade och läste tills barnen kom hem.
   
På eftermiddan så gick Janne ner till stranden med Moa så hon skulle få rida.
Han hade också med sig Matilda (8år) och Malva (3 år)
Malva är VÄLDIGT förtjust i Janne. (Klok tjej)
Vart e Janne? När kommer Janne? Hur länge ska han vara där? frågar hon mig om han inte är hemma.
Malva är en liten skånetös, så hon skorrar så gulligt också.
Under tiden så fixade jag till en potatissallad som alla tyckte var supergod. Jag håller med.
Martin och Tina och deras tre barn åt också här.
Jag hade lyckats hitta färsk dill, kapris, gräslök och saltgurka.
Det blandade jag med naturell yougurt och majonäs. Mumsigt !!
Till det åt vi upp resten av revbenspjällen från i fredags.
Max, deras son tyckte att det smakade Sverige.
Martin sa att det smakade midsommar.
Jag tycker att LIVET smakar gott......................och salladen naturligtvis:)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej! Vad härligt ni har det :) Tänkte dela med mig av lite tips tipp din blogg. Klicka in här: http://tempelorden.bloggsida.se/ och se hur du kan tjäna pengar på din blogg;) Inte dumt att låta enkla pengar rulla in nu när du ändå har en blogg.



Universums alla Pussar & Kramar /Syster yster

2008-10-10 @ 09:26:34
URL: http://tempelorden.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0