Stora bröst.....

är väl dom flesta killars dröm.

I torsdags så var det dags för skolavslutning i salan.

Som vanligt hade alla barnen tränat och övat inför avslutningen.

Nu var temat julen så klart.

Moa och hennes klasskompisar läste en dikt om sin nalle.......


"Min nalle har tappat ett öga, och ena armen är sned.

Foten har mamma lagat och den lilla svansen med.

Dom säger att jag borde önska en ny och fin till jul.

Det gör precis det samma att han är utan hår.

Jag tänker behålla nallen i alla mina år."


(Den här nallen har Janne vunnit på bollkastning åt Moa när vi var på höstmarknaden i september.)

När sen Niklas och hans kompisar klev fram på scenen för att göra en dramatisering av

" Jag såg mamma kyssa tomten" så utbröt ett jubel i salan.

Maken till storbröstad tomtemor har väl sällan skådats !!

  Tomtefar Simon och tomtemor Niklas !
Och så söt hon var sen....:)

Showen avslutades med att alla vuxna och barn sjöng "Feliz navidad"

Sen var det mingelfika i trädgården med kaffe, läsk, kakor och banankaka.

Fast killarna, stora och små, var mer intresserade av "tomtemors" bröst, än av att fika.


"Tomtemor" själv passade på att känna lite på härligheten...........


Kommentarer
Postat av: pernilla

Hejsan! kul se att du uppdaterar :) GOD JUL på er önskar vi!

2008-12-22 @ 10:54:44
URL: http://pumzan.blogg.se/
Postat av: luckas

jag önskar en en god jul till er alla från oss alla här i snö o kyla/luckas

2008-12-23 @ 16:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0