Julhelgen...

har varit väldigt annorlunda och oförglömlig på alla sätt.

Dan före dan före doppardagen kokade vi lite knäck. Mumsigt ! 
   
Dan före doppardagen sov vi först ganska länge, sen åt vi lunch på Spicy.

Vi hade också gjort en stor julkorg med en julstjärna (blomma), godis och hemgjord knäck i till Dee och hennes man (dom som har restaurangen).

Till lille Deeb (deras son) hade vi köpt en boxningssäck och boxhandskar med spindelmannen på. Han gillar både Spindelmannen och thaiboxning. En riktig sötnos är han.


På eftermiddagen så var det julfest för barnen nere på stranden.

 
Moa red en sväng, sedan gjorde tjejerna "tatueringar" på armarna. Snyggt!!

 
Vid 5-tiden kom tomten på besök och delade ut julklappar.

Janne och jag satt i baren på stranden och njöt av "julstressen"
Jag drack en Frozen Strawberry Daiquiri.
Smarrig som attan!!    

Sen gick vi upp till Bajern Sportsbar och kastade lite pil.

   
   
Janne spelade biljard med Tony också. Stressigt värre.....

Så blev det julafton i Thailand.

Sen blev det paketöppning. Många paket blev det som vanligt.

   
Bl.a. fick Vickis ett Nintendo DS och Nicke fick en plattskärm till datorn. Men gladast blev nog Moa, hon fick en cykel!!

     Sen har hon cyklat från morgon till kväll. Både inne och ute !!

Vi hade bjudit hem en thailändsk familj på jullunch.

Ett par som hjälpt oss mycket sen vi kom hit. (Jock och hans fru)

Dom fick också en julkorg.

Däremot så gillade dom inte "svensk sillunch" så mycket. Men nubben var OK.

Då ringer telefonen.............

Det var inte tomten..............bättre upp........
Det var Madeleine.

•-         Hej mamma !

•-         Heeej gumman J

•-         Jag är med barn och du ska bli MORMOR !!!!!!!!

Då börjar jag och storgråta, och Jock, våran lunchgäst känner sig väldigt obekväm, eftersom han inte fattar vad som händer.

Jag fortsätter och gråta och Janne fäller också en tår men förklarar för Jock att det är GLÄDJETÅRAR !!

VILKEN JULKLAPP !!

På julaftonskvällen så tog vi en Tuktuk och for in till Saladan för att äta svenskt julbord på "The Frog"

Cykeln var också med och åt julbord !!

Det var jättegod mat ! Olika sillar, potatis, köttbullar, prinskorv, kalvsylta, rödbetssallad, julskinka, leverpastej, jansson, vörtbröd, julost, hemgjord senap, gravad lax, ris ala malta och kladdkaka. Sen visade dom Arne Weise och Kalles jul på storbilds tv.

Till er alla, från oss alla......

En riktigt god jul !

 
På juldagen så blev det tårta till frukost för det är ju Vickis födelsedag idag! 12 år !!


Förra fredagen så hade hon ett poolparty med sina kompisar och firade hennes födelsedag.

     
Hon fick bl.a. Mamma Mia skivan av en kompis.

Jag fick en nostalgitripp och saknade mitt hopprep att sjunga i.

Nu 35 år senare så står mina döttrar där med hopprepet och sjunger Honey Honey.......

Tiden går, men musiken består...

Hon fick välja restaurang i dag, så då blev det självklart Bajern.

Barnen käkade pizza och Janne och jag åt en skagentoast.

Sen for vi i till Dreamy Spa och skulle ta massage, men det var fullbokat.

Så vi bokade för i morgon. Istället så for vi och köpte 5 filmer och ett "par kilo" godis

för en myskväll.

Vi började med Madagaskar 2, men efter halva filmen så satt vi där ensamma jag och Janne och tittade på barnfilm!!

Vickis spelade Nintendo, Nicke vid datorn och Moa cyklade J

Sen såg vi två filmer till innan vi somnade stinna av godis.

På annandagen bar det av till Dreamy Spa och massage.

Vickis och Moa fick aromaolje massage, och jag tog en bodyscrub.

 
Janne och Niklas fick fotmassage.


Lena och mjuka som barnrumpor så for vi sen till Saladan och käkade taco.

Efter lunch så for Janne och fiskade och Moa hon cyklade och cyklade.

Jag gick ner till Tommy och Anna och fick kaffe och pepparkakor!! Myspys.

På eftermiddagen så var det volleyboll på Relax Bay. Janne har blivit en hejare på beachvolley.

 
Kvällen tillbringade vi på altanen och njöt av solnedgången......
  ...och tänker på att jag ska bli mormor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0