Sköna söndag

I går så kom en av våra vänner hit för att beklaga sorgen efter mamma.
Jag fick en jättefin bukett blommor.

Han erbjöd sig också att förvara vår bil i sitt varmgarage medans vi
är i Thailand. Han kör oss sedan till tåget i Sundsvall och hämtar upp oss där
när vi kommer hem i slutet av maj.
Det är "gött" med så omtänksamma vänner omkring sig.
Dom kommer troligtvis ner till Thailand i mars och hälsar på oss.
Det ser jag fram emot.
I fredags då mamma somnade in så var det också Maddes födelsedag.
Men den kom liksom bort den dagen.
Men vi ska fira och gratta henne till veckan i stället.
I dag är det bara myyyyyys hela dagen.
Janne är ute och går i skogen sen ett par timmar tillbaka.
Vickis är på övervåningen och läser, och Moa sitter bredvid mig och ser
på Pettson på DVD.
Jag har tvättat och hängt två tvättar och har nu gjort i ordning varsin
kopp the åt mig och Moa. Hon fick Blue Fruit och jag blandade grönt
vanilj the och svart African Roobios the. Gott, gottigottgott.
Sen ska jag bara ligga i soffan under filten och läsa veckotidningar
som jag köpte igår.
Den första jag ska läsa heter "Hemtrevligt" och i den har dom ett reportage om
flickornas musik och engelska lärare på Koh Lanta.
Vickis är med på bild i reportaget :)
Där berättar hon om hur skönt det är på Lanta, att slippa tvätta, städa, diska och laga mat.
Att bara vara.
Sen blir det Tara, Amelia, Kropp och Hälsa, Vi i villa och DN Bostad.
Senare i kväll då jag landar i verkligheten igen så ska vi elda upp bastun och
sen har Vickis lovat att göra fransk manikyr på mig.

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Beklagar det som har hänt din mamma.

Massa kramar

2009-09-28 @ 09:35:21
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0