Mitt "nya" jag....

har varit RÖKFRI I 10 DAGAR!!!!!!!!!!!!!!!!
Tjosan, vad stolt jag är !
Och familjen lever och bor kvar med mig :)
Jag har inte varit så där jättevidrig som jag brukar
bli då jag försöker sluta röka.
Den här gången använder jag plåster, och det går riktigt bra.
Det längsta jag hållit upp förut har varit i 6 dagar, och då har min familj fått
stå ut med den värsta häxan man kan tänka sig.
Så det har oftast varit mitt dåliga samvete för att jag är så
grinig mot allt och alla, och inte röksuget i sig som fått mig att röka igen.
Men NU........
 ...så biter jag ihop och morrar för mig själv,
tar en kaka eller en PÅSE ostkrokar !!
Jag bakar kakor, bullar och matbröd och käkar godis och glass !!!
Vickis och Moa undrade härom dagen vart deras mamma har tagit vägen ????
Den dom har nu äter godis och glass och BAKAR ????
Och det gör inte deras mamma  :)
Jag börjar att komma i form nu efter en orgie i ostkrokar, Ahlgrens Bilar och däck,
och en sommar med med mycket god mat, gott vin och lata slappa dagar.
För rund är väl också en slags form.....
 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Grattis!! Vá du é duktig. Kände lite medlidande med resten av familjen då vi for hem, och lämnade som med en rök-fri mamma/fru. Vad kul att det går bra. Många stora "duktiga-du" kramar från svägerskan.

2009-09-05 @ 10:48:57
Postat av: madde

du är så duktig mamma!! får se hur de går för dig och isabell i eran tävling. =) hehe hon vinner nog, hoppasjag iaf, för hon ska ju gå upp =) kraaam

2009-09-05 @ 17:17:45
URL: http://maddelusken.blogg.se/
Postat av: http://haxangel.blogg.se/

Heja heja! Det är bra bit ihop…. Vad duktig du är! Kramizzar på dig:)

2009-09-06 @ 05:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0