Baka och boka

Igår så roade jag mig med att baka hela dagen.
Först så bakade jag matbröd med smak av anis och fänkål.
Samma bröd som jag brukar baka till jul.
Men förra julen så blev det ju inget brödbak eftersom vi var i Thailand då,
så jag bakade det nu istället.
Sen bakade jag energibars med aprikoser och russin i och med
lite mörk choklad på toppen. 
Dom är jättegoda och bra som "mellis" då barnen kommer från skolan.
På eftermiddagen så var Vickis och jag ute och gick ett
par kilometer innan middagen
som igår blev soppa med nybakat "julbröd".
Vi tände ljus på bordet och tjejerna tyckte att det kändes l
ite som jul, pga brödet :)
Peter och pojkarna kom ju också upp hit i går natt, så dom
har sovit messt hela dagen.
På kvällen så eldade vi i gång bastun och bastade allihop.
Sköööönt.
Idag så har jag haft ännu roligare !
Jag har nämligen städat kylskåpet.......
OCH bokat vår resa tillbaka till Koh Lanta !!!
Vi flyger från Stockholm den 17 oktober och kommer
hem i slutet av maj 2010.
Tjejerna börjar skolan den 26:e, så dom kommer att få lite "semester"
innan skolstarten.
 Utsikten från vår altan på Koh Lanta
Det ska bli såååå skönt att slippa städa, tvätta, diska, laga mat och FRYSA :)
Janne längtar nog messt efter sin motorcykel.
 
Jag längtar efter allt ..........
Havet, stranden, snäckorna som jag aldrig får för många av,
M som fixar mina naglar som ser hemska ut nu,
Dreamy Spa och deras peelingmassage, yoga, snorkling, 
alla goda fruktdrinkar och min egenkomponerade kaffeshake med kalua.
Och alla våra vänner där nere och vollybollmatcherna på stranden.
Men messt av allt så längtar jag till värmen :)
 
Nu har Ann också kommit och nu vi ska äta
blåbärspaj med vaniljglass.
I morgon förmiddag så kommer Madde och Isabell hit och ska stanna
över helgen.
Så nu ska jag passa på och vara "mormor" för hela slanten.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0