Jonny Depp på MC-tur

I torsdags efter att vi lämnat barnen på skolan så tog våra motorcyklar och for över till den andra ön, Koh Lanta Noi, för att fiska lite.

Och det var varmt så in i kallebaljan.50 - 60 grader i solen!! Det tar ca 1 timme att ta sig dit vi skulle.

Efter en halvtimme så börjar det svida rejält i pannan av solen.

Hatten hade jag ju naturligtvis i ryggsäcken. Det är en jättebra solläsarhatt med ett jättebrätte på! Inte lätt att få den att sitta kvar på huvudet när man kör...........

Men när vi kom fram så åkte hatten på och kläderna av !!

Dagen till ära så hade Janne skaffat ett flöte till mig.

Ute på piren så agnade HAN på, men jag kastade ut själv :)

Sen la jag mig ner och njöt av solen och värmen, kollade på mitt fina flöte som guppade så fint,
filosoferade lite, åt grillad kyckling och chips och drack iskaffe.

Då kommer storfiskarn och stör friden........


Ska jag veva upp och kolla kroken åt dig, säger Janne.

Nä, låt den vara, svarar jag.

Om han hade agnat om så hade ju risken varit att jag skulle få FISK !!

Och hur blodigt och slabbigt skulle inte det blivit ...

Och det är inte kul när man är på "fisketur"

När vi skulle åka hem igen så klurade jag på hur jag skulle göra med min panna.

Då kom jag på att jag hade ju ett halternecklinne (ett sånt man knyter i nacken) på mig.

Så jag tog på mig jättebrättehatten och knöt fast den på skallen med snörena på linnet.

  Jättekäckt !!

Sen fick vi köra lite långsamt så inte hatten for av.

På kvällen så var vi bjudna på invigningsfest av caféet i huset där vi bor.

Gratis mat och dricka och levande musik.

Vi hade också bjudit med Tommy, Anna och deras barn.

   Tony, husets "alltiallo"
Det bjöds på en jättebuffé som övervägande bestod av sötsaker.

Thailändare är barnsligt förtjusta i socker.

Till det serverades det vatten, Coca Cola, Sprite, Whiskey och vin.

 Annas choklad  Min kaffechokladshake
Och kaffe i alla olika varianter, the, och choklad, kaffeshaker i olika smaker. Numsiga

Till alla barn så hade dom byggt upp en jättebilbana, och sen fick alla barnen
montera och dekorera sin egen bil. Sen blev det rally.
Bilarna, som gick på batteri, fick dom sen ta med sig hem.

På fredag så var det dags för motorcykeltur igen. I dag tänkte vi bara köra söderut
på ön och kolla omgivningarna lite. Men klok som jag är, eller inte, så tog jag på mig
cowboystråhatten idag :)

Och knöt fast den med ett band UNDER hakan. Efter 25 meter så satt hatten i nacken
och det brann i pannan igen............Lite längre ner på ön så ser jag en jättehäftig båt.


Precis som i Pirats of the Carabien. Jaaa, men nu vet jag ju vad jag ska ha på huvudet.

Samma som Jonny Depp, en pirathätta såklart!!

In i första butik och skaffar en hätta. Åhhhh, vad skönt det blev i pannan :)

Efter vägen så får jag syn på en massa halva kokosnötter i diket.

TVÄRNIT!!

Jag hade för någon vecka sen plockat med mig en massa bamburör hem från skolan,
som blivit över när dom byggt ett nytt staket/vägg.

Jag hade tänkt göra ett slags vindspel, men inte kommit på hur jag skulle hänga upp det.

I kokosnöten så klart !

Jag tog 5 st, ifall jag kommer på nåt annat roligt att göra med dom:)

Jag har ju några kilo snäckor också som jag ska till nåt...........

Nöjd med dagens "fångst" så stannar vi på en strandrestaurang som heter
"Same Same, but Different" och fikar lite innan det är dags att vända om och hämta upp barnen på skolan.

 
När jag kommer dit så säger Vickis : - Mamma, har du fått cancer??

Hon tittar på min ascooola Jonny Depp-mundering.

Nä, men jag kanske får om jag tar av mig den !!

I torsdags så hade barnen haft sandskulpturbyggar tävling, och idag var det prisutdelning.

Alla vann med olika motiveringar, och priset var ett "presentkort" på glass
på en strandrestaurang som heter "Slow down"

Det är Niklas kompis Anton och hans familj som äger den.

Så vi bestämde att vi hämtar ut den "vinsten" i morgon.

Efter skolan så följer Vickis och Niklas med några kompisar hem.

Moa ,jag och Janne far till Café Aroy och fikar. Där finns det högvis med svenska veckotidningar.
Där kan man också byta in pocketböcker om man vill. Janne fyndade en till mig som
heter "GRAVIDCHOCK"  Jag förstår inte hur han fått för sig att jag skulle vilja läsa den :)
Vi blev kvar där i ett par timmar.

På kvällen så åt vi makaroner och skinksås hemma. Gottigotti !

Sen somnade vi (jag) till en jättebra film (som jag såg klart i dag)

Den heter "The Bucket List" med Jack Nicholson och Morgan Freeman.

Se den !!

På lördag for vi till Slow down och stannade där hela dan.

Jag låg och läste "Gravidchock" HELA dan, med avbrott för en skagentoast
och några dopp i havet. Kl. halv 4 var vi hungriga igen och tjejerna åt våfflor,
Janne åt Padthai, och jag fick köttbullar och hemgjord potatismos.
Sen var det "Happyhour" i baren!

Och då blir mamman också HAPPY !!

 
Två stawberry Margaritha och två Mohjito till priset av en!!:)

På kvällen for vi på marknad/tivoli i Saladan.

Det brukar alltid vara en massa matstånd med grillad kyckling, korv, crabsticks och
annat smått och gott. Men nu såg jag nåt jag ALDRIG sett på marknader förut.

Stora FAT med stekta KACKERLACKOR, GRÄSHOPPOR OCH LARVER !!



    
Och thailändarna köpte det glatt. En påse tack........

Halv nio for vi hem, och jag la mig vid halv 10 och läste ut "gravidchock"

Idag, söndag, har jag bara legat inne och läst den bok jag börjat läsa innan
Janne kom med "Gravidchock" Det är ca 50 grader varmt ute idag så jag
stannar inne med AC:n.

Det är en bok som heter "SHANTARAM" och handlar om en kille från Australien
som lyckas rymma från ett av Australiens mest välbevakade fängelser.
På falskt pass tar han sig fram till Indien och dess huvudstad Bombay.

En sann berättelse om hur han sen lever i slummen och arbetar för maffian
som pengatvättare och följer med en expedition till Afganistan under ledning av
maffialedaren Abdel Khader Khan för att förse mujaheddin med vapen i
kampen mot ryssarna.

Hur han hamnar i Indiskt fängelse och får utstå svår tortyr och svält.

Boken är niohundra sidor lång, och lika tung som Lagboken. Men spännande!

Janne och Moa for till Lanta Noi och fiskade hela dan, trots värmen.

Men det fläktade bra på piren sa dom. Idag hade dom fått något på kroken som var
alldeles taggigt och man brände sig på taggarna, som en manet.??

Bredvid dom så stod en thailänds familj och fiskade, och pappan i familjen fick upp
en blåsfisk som han sen gav till sina barn. Sen spelade dom fotboll med fisken tills
det gick hål i den!!
Idag blev det skomakarlåda och lingonsylt till middag.
Gott med "svensk" mat ibland !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0