Hej och välkommen till HAJK!!

I måndags när vi hämtat barnen på skolan så drog vi i väg på äventyr i djungeln.

Vi tog motorcyklarna och for söderut på ön för att ta oss till en grotta som heter "Tiger caves"


När vi kom till Klong Nin så svängde vi av och körde först genom en gummiplantage innan vi kom fram till "guidstationen".

Guiden upp till grottan tog 100 bath per skalle och då ingick det pannlampa också.


Nu kunde man välja färdsätt upp till grottan. Antingen på elefantryggen, eller till fots genom djungeln. Vi valde att gå upp. Vilken upplevelse att gå i en riktig djungel !!

     
Exotiska träd och palmer och en liten bäck med källvatten som vi korsade på väg upp.

Jag trodde barnen skulle tycka att det var jobbigt att gå så långt i den här värmen.

Det var ju runt 50 grader i solen idag också. Men dom tyckte att det var jätteroligt att vandra i djungeln.
Och det var svalare i djungeln eftersom det skuggade lite.
Efter ca 40 minuters promenad så var vi uppe vid grottan.

Först så fick vi klättra ner i ett hål och sen bar det i väg inåt i grottan genom jättetrånga tunnlar.
   Tuff grottforskare!!
På ett ställe så stannar guiden och lyser på golvet bredvid tunneln vi ska igenom och säger:- Look at the spider !!

- Don´t show me, don´t show me !! Vrålar jag och börjar hoppa på stället!!

OH SHIT!! Jag måste ner på knä och krypa in i tunneln BREDVID spindeln.

Nu svettas jag ännu mer!!

    
 
På ett annat ställe i grottan så ska man gå över en slags spång också.

Spången var gjord av tre smala trädstammar, och eftersom jag inte har någon känsel i mina fötter så kändes det INTE bra att vingla iväg över den spången. Hjärtat bultade hejvilt och jag kunde knappt andas av höjdskräck och ångest. Jag måste ut på spången två steg innan jag kunde nå bergväggen, och sen ett par steg till innan jag fick fast mark under fötterna igen. Men jag kom över :)
Jag vågade inte vända mig om och se när barnen gick över, för då hade jag väl svimmat.
Men det gick som en dans för dom.  
   
 

Väggarna inne i grottan var full av vackra avlagringar, stalagmiter och stalakiter.

Det är droppstensformationer där Stalaktiter sitter i taket och stalakiter sitter på marken.

 
En del tunnlar var så trånga att jag fick ha min väska i handen när jag ålade mig igenom.

 
Det krävdes en hel del akrobatik för att ta sig igenom alla tunnlar.

Efter ungefär en halvtimme så kom vi ut ur grottan.
      Skitiga och svettiga.
  Men vilken upplevelse!


Kommentarer
Postat av: AnnA

här är min bloggadress! läs gärna och kommentera! kram AnnA

2009-01-30 @ 11:55:48
URL: http://haxangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0