Fest och vardag...

är det ju varannan dag här på Koh Lanta.

Förra Lördagen så var vi på en dansfest lite längre ner på ön.

Det var tre svenskar som sjöng och stod för underhållningen.

Stefan, Mia och Kamilla. Superduktiga.

Stefan och Mia hade även skickat in ett bidrag till Melodifestivalen,

som tyvärr inte kom med i år.

Men eftersom det var Melodifestival hemma i Sverige så spelade dom
ändå sitt bidrag för oss. Jättefin låt. Bättre lycka nästa år.

Först så serverades en jättegod buffé, och sen blev det dans på stranden.

För barnen så hade dom riggat upp en Biosalong och visade film och serverade glass.

 Sören och jag   Janne och Christina
Att dansa disco i sanden i 29 graders värme var inte lätt. Det var tokjobbigt!!

Efter tre låtar så flåsade jag som en blåsbälg.

Men Duracellkaninen Anna hon dansade HELA tiden.

 Duracellkaninen Anna
Jag tror hon röker för lite.........

Klockan två på natten var vi bjudna till Mia och Mattias för att
se den svenska melodifestivalen.

 Jag och Mattias. Han är gift med Mia som stod för
                                           underhållningen och det är han som bygger Poseidon.

Men eftersom jag inte ser den klockan 20.00 i Sverige, så gör jag det inte klockan
två på natten i Thailand heller. Klockan 23.00 så for vi hem.

På söndag eftermiddag så var vi bjudna på kombinerad inflyttningsfest
och grillfest hos Pierre och Marie.
   
Grabbarna spelade vatten volleyboll i deras pool, och tjejerna kröp ner i bubbelpoolen bredvid och sippade lite vin.

Sen blev det kalasmat. Grillade revbensspjäll och grillade kycklingklubbor med klyftpotatis.

Sååå supergott!! Någon måste ha slickat ur potatisformen för den var lika ren som om den aldrig använts!!   Väldigt trevlig kväll!!

Tidigare på dagen så var Janne och jag på stranden med Moa och Cea (Pierre och Maries son)

Och då kom det en strandförsäljare som sålde armband och halsband.

Cea blev jätteglad eftersom han hade egna pengar med sig och skulle därför handla något av försäljaren.

Han kom tillbaka med tre armband och ett halsband.
Janne frågade hur mycket han fick betala för dom, för att höra så han inte blev lurad.

2000 bath, svarar Cea.

-VA !! Säger Janne och är på väg att springa efter försäljaren.

-Eller kanske 200 bath, säger Cea sen.

Jag får betala vad jag vill, för jag är ju barn, säger  Cea sen !!! : )

Han hade betalt 200 bath för allt, och det är jättebilligt!!

Nästa gång vi ska handla bil eller nå´t så tar vi med oss Cea, så får han betala vad han vill, eftersom han är barn !!  : )

  

"Min" persika växer och frodas. "Vi" är nu i v. 16.

 Här inne bor persikan
Jag satt en dag och kollade på Lennart Nilssons fosterbilder.

Fantastiskt vackra bilder.


Då kom jag på det. Eftersom Madde är så förtjust i levande ljus,
så är säkert persikan det också. Så då kom jag på att Daniel (persikans pappa)
kunde väl sitta framför Maddes mage med en zippotändare på kvällarna så persikan
fick det lite mysigt i badet.

Det är väl inte för mycket begärt av en svärson ??

Kanske inte så mysigt för Madde kanske, som vill mysa med zippohållaren i fråga.

Tänkte inte på det !!

Men det är ju tanken som räknas, eller hur !


Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe du är rolig du mamma! periskan tycker nog mer om då daniel tänder en massa ljus åt mig och sedan ligger och pratar och smeker på persikan=) för de gillar jag:P hehe.. han hälsar till er och att du är tokig du.. hehe :D kram på er alla!

2009-02-22 @ 20:26:18
Postat av: Henrik o Kattis Smålänning

Hej på er. Jag och Kattis och barnen har hastigt och lustigt bokat en sistaminuten til Phuket och åker nu på fredag 27/2 i två veckor. Vi har ännu inte hunnit planera vår resa men kommer nog att resa runt lite överallt. Vore roligt att träffas om ni har tid, hör av er på mailen.



Elin hälsar till Moa

2009-02-25 @ 22:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0