DJUNGELVRÅÅÅL...

I onsdags när barnen slutat skolan så for vi i väg söderut på ön igen.

Den här gången för att ta oss till ett vattenfall uppe i bergen.

När vi kommit en bit upp i bergen med motorcyklarna så ser vi en massa apor överallt.

Och då menar jag inte att vi tittade på varandra :)
 

Dom satt efter vägen och åt och dom hoppade i träden.

   
Häftigt!!

När det var ca en kilometer kvar att köra innan fotvandringen så tog barnen en "elefanttaxi"

 
Den första elefanten som dom klev på var inte alls intresserad att lämna den elefanthona som han stått och spanat in. När han gick iväg så hade han 2 synliga snablar !!  : )

Sen gick han ca 20 meter innan han vände om till elefantbruden igen.

Och där tänkte han stanna. Det är kärlek det !!

Dom fick byta elefant och sen bar det av igen.

 
Janne och jag körde före och inväntade dom på "slutstationen"

Den här gången så hade vi ingen guide utan vi följde en bäck upp genom djungeln.

Det är så vackert att gå mitt i djungeln och bara lyssna på syrsor och sikador och på vattnet som porlar överallt.

   
Jag blir alldeles hänförd och vet inte om jag ska gråta eller göra som Ronja rövardotter,

brista ut i ett vår skrik eller ett djungelvrål.

Så jag sjunger i stället:- In the jungel, the migthy jungel, the lion sleeps tonight.....


Efter ca 1,5 km så är vi framme vid vattenfallet, som bara var ett litet stril !!!

Men det visste jag att det skulle vara den här årstiden.

   
Men det var ändå vackert : )

På kvällen så åt vi kebab i pitabröd och spelade lite biljard.

På torsdag och fredag var det stranden och volleyboll på eftermiddagen.

På fredag kvällen så gick vi med Tommy och Anna till en Indisk restaurang.

Jag var lite skeptisk till indisk mat, så jag sa till kocken: Suprice me !!

Och det gjorde han ! Det var supergott.

Jag åt till och med spenat!! Fast det var grönt, och allt som är grönt brukar
ju alltid vara äckligt. Men jag tyckte det var jättegott också!

Mätta och nöjde så gick vi sen till Bajer´n Sports Bar och kastade pil.

Anna vann första omgången, och hör o häpna: Jag vann den andra : )

GIRLPOWER

Lilla underverket i Madeleines mage är nu lika stor som en persika!


Jag tror faktiskt att hon kommer att föda en PERSIKA.

Lite luden på ryggen, sammetslen, söt och god.

Madeleine var också lite luden på ryggen när hon föddes, som en liten apunge.

Men sammetslen, söt och god.

Härmed döper jag dig lilla ofödda älskling till Mormors Persika. 


P.S

       Skriv gärna en kommentar nån gång ibland.      
      Jag blir så glad när jag får ett livstecken från Svedala!
                                                        


Kommentarer
Postat av: Mårtenmäklare

är de några thailändskor som frågar efter mig så kan ni väl höra av er på mailen

Puss på er alla!

2009-02-02 @ 14:39:30
Postat av: sofie

Två veckor nu tills jag också får komma till thailand :) härligt

2009-02-02 @ 18:44:22
Postat av: maddis

gud va härligt de ser ut!! måste fråga om du vågade sitta på en elefant. (med tanke på att du inte vågar sitta på hästar) hehe.. om du undrar vem sofie är som gett en kommentar. så är de daniels syster tro jag!=) kram på dig mamma

2009-02-04 @ 08:50:02
URL: http://maddelusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0